Σελίδα 1 από 1

Θεολογικὴ Σχολὴ Χάλκης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 20 Απρ 2011, 10:47:35
από Dionysios
Χθὲς μεγάλη τρίτη τὸ ἀπόγευμα μία ὁμὰς 10 περίπου ἀτόμων ἐξ ῾Ελλάδος ἐπεσκέφθησαν τὴν ἱερὰ μονὴ ῾Αγίας Τριάδος στὴν Χάλκη Κωνσταντινουπόλεως, ὅπου στεγάζεται καὶ ἡ περίφημος θεολογικὴ σχολή. ὅπως εἶπαν οἱ ἴδιοι οἱ ἐπισκέπτες, ἦσαν καθηγηταὶ γυμνασίου ἀπὸ τὴν ῾Ηλιούπολι ᾿Αθηνῶν. εἰσῆλθαν στὸ καθολικὸ τῆς μονῆς, δηλαδὴ στὸν ναὸ τῆς ῾Αγίας Τριάδος, κοίταξαν στὰ γρήγορα τὸν χῶρο, τὶς εἰκόνες καὶ τὰ λοιπά, καὶ συντόμως ἐξῆλθαν. ὅπως πληροφορήθηκα, οὔτε ἕνας ἐξ αὐτῶν δὲν ἔκαμε τὸν σταυρό του, δὲν προσκύνησε κάποια εἰκόνα (οὔτε τοῦ νυμφίου), δὲν στάθηκε νὰ ψιθυρίσῃ δυὸ λόγια προσευχῆς· πολὺ δὲ περισσότερο οὔτε ποὺ ἐνδιαφέρθηκαν νὰ ῥωτήσουν τὸ πῶς οἱ λιγοστοὶ ἄνθρωποι τῆς μονῆς κατορθώνουν νὰ συντηρήσουν τὸ χῶρο. μουσουλμᾶνοι εἰσέρχονται μὲ περισσοτέρα εὐλάβεια καὶ σεβασμὸ στὸν χῶρο τοῦ χριστιανικοῦ ναοῦ. βεβαίως οἱ ἐξ ῾Ελλάδος καθηγηταὶ δικαιολογοῦνται ἀπολύτως γιὰ τὴν στάσι ποὺ ἐτήρησαν, καθόσον ἦσαν ἐπισκέπται καὶ ὄχι προσκυνηταί.

Re: Θεολογικὴ Σχολὴ Χάλκης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 22 Απρ 2011, 11:06:46
από Dionysios
Καθημερινῶς ἐπισκέπτονται τὴν θεολογικὴ σχολὴ Χάλκης ἐπισκέπται (ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον) καὶ προσκυνηταὶ (οἱ ὀλιγώτεροι) ἐξ ῾Ελλάδος. ἡ ἀκολουθία τῆς ἀποκαθηλώσεως θὰ τελεσθῇ σὲ λίγες ὧρες (στὶς 14.00, θερινὴ ὥρα) μὲ τὴν συμμετοχὴ ἀρκετῶν πιστῶν ὄχι μόνον ἐξ ῾Ελλάδος ἀλλὰ καὶ ῾Ρωμιῶν τῆς Πόλεως. μετὰ τὴν ἀκολουθία θὰ ἀπευθύνῃ εἰς αὐτοὺς ἐπίκαιρον λόγον ὁ σχολάρχης καὶ ἡγούμενος τῆς μονῆς ἁγίας Τριάδος Χάλκης σεβασμιώτατος μητροπολίτης Μοσχονησίων κύριος ᾿Απόστολος.

Re: Θεολογικὴ Σχολὴ Χάλκης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 22 Απρ 2011, 16:07:52
από Dionysios
Dionysios έγραψε:...μετὰ τὴν ἀκολουθία θὰ ἀπευθύνῃ εἰς αὐτοὺς ἐπίκαιρον λόγον ὁ σχολάρχης καὶ ἡγούμενος τῆς μονῆς ἁγίας Τριάδος Χάλκης σεβασμιώτατος μητροπολίτης Μοσχονησίων κύριος ᾿Απόστολος.

Στὴν ἀκολουθία τῆς ἀποκαθηλώσεως συμπροσευχήθηκαν περίπου τριᾶντα προσκυνητές, κυρίως ῾Ρωμιοὶ ἐκ τῆς Πόλεως. στὸ τέλος ὁ σεβασμιώτατος μητροπολίτης Μοσχονησίων ἀπηύθυνε λίγα ἐπίκαιρα λόγια. κατ᾿ άρχὰς εὐχαρίστησε τὸν πανάγαθο Θεὸ ποὺ μᾶς ἀξίωσε καὶ φέτος νὰ ὁλοκληρώσουμε τὸ στάδιον τῆς μεγάλης τεσσαρακοστῆς και νὰ φθάσουμε στὴν μεγάλη ἑβδομάδα. εὐχήθηκε νὰ μᾶς ἀξιώσῃ ὁ Κύριος νὰ ὁλοκληρώσουμε καὶ τὴν μεγ. ἑβδομάδα καὶ νὰ ἑορτάσωμε ἐπαξίως τὴν περίλαμπρο ἀνάστασι τοῦ Κυρίου. εὐχήθηκε ἐπίσης ὁ Κύριος νὰ ἐνισχύῃ καὶ νὰ στηρίζῃ τοὺς ἀριθμητικὰ λίγους ἀλλὰ δυναμικοὺς ὁμογενεῖς, καὶ κυρίως τὸν παναγιώτατο οἰκουμενικὸ πατριάρχη. τέλος εὐχήθηκε νὰ εὐδοκήσῃ ὁ Κύριος ὕστερα ἀπὸ 40 χρόνια ποὺ εἶναι κλειστὴ ἡ θεολογικὴ σχολὴ Χάλκης νὰ ξαναλειτουργήση ὑπερνικῶντας ὅλα τὰ ἐμπόδια. ἀμήν.

῾Ο ὄρθρος τοῦ μεγάλου σαββάτου (ἀκολουθία τοῦ ἐπιταφίου θρήνου) καὶ ἡ περιφορὰ τοῦ ἐπιταφίου θὰ λάβουν χώρα λίγο ἀργότερα σήμερα.

Re: Θεολογικὴ Σχολὴ Χάλκης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 25 Απρ 2011, 11:08:47
από Dionysios
Τὸ βράδυ τῆς ἀναστάσεως, κατὰ τὴν παννυχίδα πρὶν ἀπὸ τὰ μεσάνυχτα, στὴν μονὴ ἁγίας Τριάδος τὴν καὶ θεολογικὴ σχολὴ Χάλκης δὲν ἐψάλη τὸ ζ΄ ἑωθινὸν «᾿Ιδοὺ σκοτία καὶ πρωί, οὔτε καὶ χρειαζόταν ἄλλωστε. εἶναι γνωστὸν ὅτι οὐδέποτε ψάλλεται τὸ ζ΄ ἑωθινὸν κατὰ τὴν ἐν λόγῳ τελετὴν εἰς τὴν μονήν.

Στὶς ἀκολουθίες τῆς ἀναστάσεως καὶ τοῦ ἑσπερινοῦ τῆς ἀγάπης (ἢ δευτέρας ἀναστάσεως) παρευρέθησαν δεκάδες χριστιανοὶ τῆς περιοχῆς καὶ ἐξ ῾Ελλάδος. ἡ ἀρχιερατικὴ πασχάλιος λειτουργία τελείωσε λίγο μετὰ τὶς 2.30 πρωινήν, καὶ κατόπιν παρετέθη ἑόρτιος τράπεζα.

Εἰς τὸν ἑσπερινὸν τῆς δευτέρας ἀναστάσεως τὸ εὐαγγέλιον τῆς ἀγάπης ἀνεγνώσθη εἰς τὴν ἑλληνικὴν (πρωτότυπο κείμενο) καὶ σὲ πολλὲς ἄλλες γλῶσσες, ὅπως τουρκική, ἀραβική, γαλλική, ἀγγλική, λατινική, γερμανική, φλαμανδική, ἰταλική, καὶ ἴσως κανὰ δυὸ ἀκόμη.

Re: Θεολογικὴ Σχολὴ Χάλκης

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 30 Απρ 2011, 07:23:42
από Dionysios
Μετὰ τὴν ἐπιστροφὴ «εἰς τὰ ἴδια» νὰ συμπληρώσω ὅτι οἱ μεγάλες ὧρες ἐτελέσθησαν τὸ πρωὶ τῆς μεγάλης παρασκευῆς, χωριστὰ ἀπὸ τὸν ἑσπερινὸ τῆς ἀποκαθηλώσεως, ὁ ὁποῖος ἐτελέσθη περὶ τὶς 14.00 μετὰ μεσημβρίαν. τέλος στὸν ἑσπερινὸ τὸν τελούμενον νωρὶς τὸ μέγα σάββατον μὲ τὴν λειτουργία τοῦ μεγάλου σαββάτου ἀνεγνώσθησαν ὅλα τὰ ἀναγνώσματα τῆς ἀκολουθίας (δηλαδὴ καὶ οἱ 15 παλαιοδιαθηκικὲς περικοπὲς) ἀπὸ τὸ βιβλίον τοῦ τριῳδίου.