Περι ΔΙΟΓΚΟΣΕΩΣ και ΜΕΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΣΚ ΜουσικοΚΑΡΚΙΓΟΝΟΓΟΝΙΑΣ

Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

Περι ΔΙΟΓΚΟΣΕΩΣ και ΜΕΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΣΚ ΜουσικοΚΑΡΚΙΓΟΝΟΓΟΝΙΑΣ

Δημοσίευσηαπό mimi » Πέμ 13 Αύγ 2009, 10:50:36

Περι ΔΙΟΓΚΟΣΕΩΣ και ΜΕΤΑΣΤΑΣΕΩΣ

της ΣΚ ΜουσικοΚΑΡΚΙΓΟΝΟΓΟΝΙΑΣ



(http://graeca.mrezha.net/upload/Montrea ... stasis.htm)

Περι ΔΙΟΓΚΟΣΕΩΣ και ΜΕΤΑΣΤΑΣΕΩΣ ΣΚ ΜουσικοΚΑΡΚΙΓΟΝΟΓΟΝΙΑΣ
Πνέων πατριαρχικοῦ ὕφους ἀὴρ // ἐντελῶς ἐξηφάνισται // Σίμωνος κάρα τε καὶ πέτρας αἰθὴρ.
Γεώργιος Κων/νου ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE

Μουσικολογικαί διατριβαί Γεωργίου Κ. Μιχαλάκη

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Πέμ 13 Αύγ 2009, 12:18:48

᾿Ενημερώνω τοὺς ἀναγνώστας καὶ φίλους τῶν Διαλόγων Συμβολῆς ὅτι ἀνοίγω τὸ παρὸν θέμα κατόπιν συνεννοήσεως μὲ τὸν ἀγαπητὸν Γεώργιον Μιχαλάκην, ἐνεργὸν μέλος τῶν Διαλόγων, διὰ νὰ ἔχῃ τὴν δυνατότητα νὰ στεγάσῃ ὅλα τὰ σχετικὰ μηνύματά του σχετικῶς μὲ ποικίλα θέματα θεωρίας καὶ πράξεως τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς καὶ ὄχι μόνον. τὰ καθαρῶς ἠχητικά (ἠχογραφήσεις ψαλμῳδιῶν καὶ ὕμνων κ.λπ.) θὰ συνεχίσῃ νὰ τὰ δημοσιεύῃ εἰς τὸ Γεώργιος Μιχαλάκης, ἠχογραφήσεις.
παρουσιάσεις καὶ ἠχογραφήσεις (καὶ παρατηρήσεις) του ἐπὶ τῆς ἐξωτερικῆς μουσικῆς (δημοτικῆς, ἀνατολικῆς, εὐρωπαϊκῆς κ.λπ.) θὰ δημοσιεύῃ εἰς τὸ Μουσική (γενικά) καὶ εἰς τὰς ἐκεῖ ὑποενότητας ἀναλόγως.

Σημειώνω συνδέσμους διὰ τὰς μέχρι τώρα διαφόρους δημοσιεύσεις του μουσικολογικοῦ περιεχομένου (πρακτικοῦ τε καὶ θεωρητικοῦ) εἰς τοὺς Διαλόγους.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΔΥΣΠΛΑΣΙΩΝ

Συνεδριον Ιουλιος 2009 - Εισηγησις Β pdf

Προκαλω και ζητω ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΝ προσδιορισμον ΕΛΞΕΩΝ

Ford Foundation και Καρας ΣΔΕΜ

Μαρία (Μαρίκα) Φραντζεσκοπούλου #Πολίτισσα# η ΑΡΧΟΝΤΙΣΣΑ Κυρία

Ἡ πατριαρχικὴ ψαλτικὴ παιδαγωγικὴ τοῦ Ἰακώβου Ναυπλιώτη
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Μεσα κι εξω : ΣΥΓΧΗΣΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΥΨΟΥΣ κτλ // Σχιζοφρενεια

Δημοσίευσηαπό mimi » Παρ 21 Αύγ 2009, 16:49:00

Μεσα κι εξω : ΣΥΓΧYΣΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΥΨΟΥΣ κτλ // Σχιζοφρενεια



ΓΚΜ
Γραφουσι διαφοροι ΨαλτικοΔιαμορφωτικο ΦΑΛΤΣΑΔΩΡΟΙ της ψαλτικης μας τεχνης περι #εσω και εξω#, #ορθιων και πλαγιων# και παει λεγοντας, ηχων, αναμιγνυωντας δια μυστηριωδων αλλα και ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΙΚΩΝ μεθοδων ΑΡΧΑΙΑΣ ορολογιας μετα συγχρονου γραφης και εξηγησεως των τριων διδασκαλων.



Περι #εσω και εξω# Α ηχου

Γινετε ΣΥΓΧΥΣΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΥΨΟΥΣ φωνης (συχνοτητος frequency εις Hz) και μελωδικης γραμμης (στατιστικη αναλυσις της ΜΕΛΩΔΙΚΗΣ γραμμης, απο περναει, ΠΟΣΟ παραμενει και που καταλαηξει και ΚΑΘΕ ΠΟΤΕ ως προς μιαν αρχικην βασιν ΑΝΑΞΑΙΡΕΤΩΣ του αρχικου ΑΠΟΛΥΤΟΥ υψους αυτης)

Το θεμα εξεκινησε με το Θεαρχιω νευματι και τους Αινους μεγαλης Δευτερας

Εν γενικαις γραμμαις, ΟΥΔΕΙΣ Πατριαρχκος επιασε καποιον Πα εκ της ΑΠΟΛΥΤΟΥ χαμηλης Δυτικης βασεως αυτου, τουτεστη

http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html
Πα = D4 293.66 Hz
Εις τα μεν ΣΤΙΧΗΡΑΡΙΚΑ,

===ο μεν Ιακωβος επιανε καπου εδω

=========Πα Στιχηραρικον εκ του ΑΠΟΛΥΤΟΥ υψους

===================ΔΥΤΙΚΟΥ Δι (G4 392.00 Hz)

================η ακομη και

=================== ΔΥΤΙΚΟΥ Κε (A4 440.00 Hz)

ο δε υψιφωνοτατος Βινακης

=========Πα Στιχηραρικον εκ του ΑΠΟΛΥΤΟΥ υψους

=================== ΔΥΤΙΚΟΥ Κε (A4 440.00 Hz)

================η ακομη και

====================ΔΥΤΙΚΟΥ Κε ανω Νη (C5 523.25 Hz)

Ο Τσολακιδης,
=========Πα Στιχηραρικον εκ του ΑΠΟΛΥΤΟΥ υψους

===================ΔΥΤΙΚΟΥ Δι (G4 392.00 Hz)

================η ακομη και

=================== ΔΥΤΙΚΟΥ Ζω (B4 493.88 Hz)

Την μεγαλην εβδομαδαν 1981, υστερον πνευμονιας, ο Τσολακιδης,ξεκιναει Πασαπνοαριον σχεδον εκ

=========Πα Στιχηραρικον εκ του ΑΠΟΛΥΤΟΥ υψους

=================== ΔΥΤΙΚΟΥ Κε διεσις (A#4/Bb4 466.16)



==============

Εις τα Παπαδικα και Ειρμολογικα, οταν ειχε #ςζεαταθη# η φωνη == δηλαδη ΕΚΤΟΣ ΑΡΧΗΣ ακολουθειας οπου εψαλλαν #χαμηλα# δηλαδη εις τις σχεδον ΔΥΤΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ
=========Πα Στιχηραρικον εκ του ΑΠΟΛΥΤΟΥ υψους

===================ΔΥΤΙΚΟΥ Πα ( D4 293.66 Hz )


εψαλλαν ΠΑΝΤΟΤΕΣ με βασιντον Πα εις ΑΠΟΛΥΤΟΝ φωνητικον υψος

=============ΑΝΑΜΕΤΑΞΥ

===================ΔΥΤΙΚΟΥ Πα ( D4 293.66 Hz )

και


===================ΔΥΤΙΚΟΥ Δι (G4 392.00 Hz)

===================================

Εις το Θεαρχιω νευματι, Ο,ΤΙ και να γραφει το κειμενον

=== πχ Πα εκ του Πα
== η Πα εκ του Κε φθοριζομενον κατα τροχον
οι ΨΑΛΤΑΙ επιαναν το μελος εκ του ΥΨΗΛΟΥ ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΥΨΟΥΣ == τουτεστη, εκ του #κε# της φωνης των
ΟΤΙ και να εγραφε το κειμενον υστερον, ΕΓΝΩΡΙΖΑΝ το ΠΩΣ θα εκαμναν την ΠΑΡΑΧΟΡΔΗΝ == δι αυτο, εχομεν κειμενα οπου ΠΡΟΣΔΙΟΡΙ΅ΟΥΝ τα παραχορδας οπως ο Πριγγος, και αλλα κειμενα οπου ο καθε ηχος χεκιναει απο την ΘΕΩΡΙΤΙΚΗΝ βασιν ΑΥΤΟΥ == ΟΥΔΕΙΣ ψαλτης θα εκτελουσε τοιουτον κειμενον ΕΠΑΝΕΡΧΟΜΕΝΟΣ εις το ΑΠΟΛΥΤΟΝ υψος της ΒΑΣΕΩΣ του καθε ηχου

Δια του ΜΗ σχιζοφερνειν == ΕΝΝΟΕΙΤΩ οτι θα ΕΓΙΝΕΤΟ η ΠΑΡΑΧΟΡΔΗ ωστε το ΜΕΛΟΣ να ΕΠΑΝΕΛΘΗ εις την αρχικην του Βασιν και ΥΨΟΣ κατ ΟΜΑΛΟΝ τροπον ΠΑΡΑΧΟΡΔΗΣ

====================
Εν δε τη μεγαλη εβδομαδι, οι ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ψαλται ξεκινουν το Πασαπνοαριον με ΠΑ εις ΑΠΟΛΥΤΟΝ υψος του Κε == ο Κε δηλαδη ειναι ο ΠΑ και ο Ανω Νω του Μελους γινεται εις το απολυτον υψος του σχεδον ΑΝΩ ΔΙ<<<<< και υστερον μεταβαλουν τον Πα εις ΚΕ και Κατεβαινουν δια τον Πλαγιον του Α
Οσοι ΔΕΝ εχουν αυτην την φωνητικην δυνατοτητα,

=== η πιανουν τον Πα εις ενδιαμεσον υψος και #παραχορδιζουν# δια τον πλαγιον

= και ο= η πιανουν τον Πα εκ του Πα και ο #πλαγιος# ακουγεται να ...... #ανεβαινει#!!!

==========================

Υποθσις Εξηγησις
Οπως και εις την Γρηγοριανην, ΟΥΤΩ και η ψαλτικη προσδιοριζει

====τους ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥΣ ηχους ως ηχους οι οποιοι διακυμαινονται ΑΝΩΘΕΝ της βασεως

==== και τους πλαγιους ως ηχους οι οποιοι διακυμαινωνται ΚΑΤΩΘΕΝ της βασεως
Ο ορος #διακυμαινεται# ειναι

περισσοτερως δε

==== ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΣ == δηλαδη ΠΟΣΗ διαρκεια κραταει το μελος ΑΝΩΘΕΝ και ποσο ΚΑΤΩΞΕΝ

ΠΑΡΑ #προσδιορισικως#

=== δηλαδη ενα φτανωμεν εις το ανω η κατωθι τετρα η πεντα χορδον καποιας βασεως
Και οι δυο παραμετροι αυτοιμ εχουν παντως την χρησιν των, αλλα ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ συστηματικως ο ΠΡΩΤΟΣ και ΣΗΜΑΝΤΙΚΩΤΕΡΟΣ εξ αυτων τουτεστιν η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΡΟΦΩΝΙΑ

===================

Πολλακις, συγχέονται οι ηχοι


==== πχ Οσοι εις Χριστον = Ειρμολογικος Α και πλ Α

=== πχ Την γαρ σην == Α τετραφωνος και πλ Α

=== Αναστασεως ημερα και Κρατημα πετρου = Α τετραφωνος και πλ Α

ΕΠΕΙΔΗ ΑΓΝΟΗΘΗΚΕ απο πολλους η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΙΣ της Μετροφωνιας, εχουν γινει οι #εμπλοκες#

Δια τους Πατριαρχικους

== == Την γαρ σην == Α τετραφωνος == τελεια και παυλα

= == Πασαπνοαρια Μεγαλης Δευτερας== Α στιχηραρικος εκ ΥΨΗΛΗΣ ΒΑΣΕΩΣ, κατα τροχον,δια να ΑΚΟΥΣΕΘΙ το #πλαγιασμα# του #φθασαντες πιστοι == τελεια και παυλα

===================

ΓΚΜ
ΔΕΝ λεμε τον χαρακτηρισμό ήχος "έξω" πρώτος,ανεξαρτητως αν υπαρχει σε καποιο κομματι σε παλαια χειρογραφα, εφ οσον οι ΤΡΕΙΣ ΔΙΔΑΚΑΛΟΙ μας τα εγραψαν ΧΩΡΙΣ να #τον λενε# ==

ΠΟΙΟ ειναι το κομματι == Το εξηγησαν ΟΛΟΙ ως ηχον Α, ηχον Α τετραφωνον, ηχον πλ Α;

Και στο κατω κατω, ΠΟΙΟΙ το εξηγησαν == δηλαδη == πχ εις το ΚΡΑΤΗΜΑ του Πετρου, ΠΟΙΟΝ θα εμοιστευθω, τον ερμηνευοντα αυτο ως ηχον Α, ως ηχον Α τετραφωνον, η εις ηχον πλ Α == διοτι εχωμεν παραδειγματα απο ολους....

Το #μυστικον# το κρατουν οι Πατριαρχικοι.... ΟΤΙ και να γραφουν οι ΠΑΠΥΡΟΙ και οι ερμηνευτες == μερικοι απο αυτους βαζουν και καμμια υφεσοδιεσι παραπανω....

αλλοι ΔΕΙΧΝΟΥΝ και την ΚΑΤΑΛΛΑΓΗΝ χρονου με ΑΛΛΑΓΕΣ χρονικης αγωγης * πχ Στεφανος καταγραφωντας Κωνσταντινον Πρωτοψαλτην

Λοιπον, ΠΟΛΛΑ ΕΝΝΟΟΥΣΑΝ τα γραφωμενα εις τους ΠΑΠΥΡΟΥΣμ και ΠΟΛΛΑ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΔΕΝ ΕΓΡΑΦΗΣΑΝ εις την νεαν γραφην ==

Ολα κι ολα, ΟΤΙ και να λεγει ο ΠΑΠΥΡΟΣ, αυτο οπου μετραει ειναι η προφορικη παραδοσις

Ξεκινησατε απο τα ΕΥΚΟΛΑ....

***************************

ΤΙΠΟΤΑ δεν εκαταλαβαν απο ψαλτικην και ΤΙΠΟΤΕ δεν εχουν να προσθεσουν το ΟΥΣΙΩΔΕΣ απο αυτα οπου υπαρχουν ΗΔΗ εις την Πατριαρχικην παραδοσιν του Ιακωβου ==

==================

Τωρα, βεβαια, "εκαταλαβαν" οι ΨΑΛΤΟΑΙΡΕΤΙΚΟΙ οτι ΔΕΝ στεκουν τα γραφομενα τους ΕΣΤΩ με τα "κρυπτα" παπυροχειρογραφα τους τα οποια "εφανερωσαν" δια να υποστηριξουν την ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΝ μετα τις παραδοσεως ΨΑΛΤΟΑΙΡΕΤΙΚΗΝ και ΔΥΤΙΚΟ κινουμενην ΣΧΙΖΟΠΦΡΕΝΙΚΗΝ θεωριαν αυτων...


Ερευνησατε ινα ευρητε εις τα ελλινικα ΠΟΙΑ ΕΣΤΙ η Σημειολογια του ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΟΥΣ == εδω, σας τα εξηγω πολυ ΑΠΛΩΣ
===Σχιζοφρενης == αυτος ο οποιος ΔΕΝ ΗΔΥΝΑΤΑΙ να ΕΝΘΥΜΙΘΕΙ η και να ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ εις τα δεδομενα οποια εχη αποκτησει η ΜΝΗΜΗ του

και ο οποιος τεινει ΔΙΑΡΚΟΣ ινα ΑΝΑΛΥΣΕΙ, ΙΝΤΕΡΠΡΕΤ και Συνειδητοποιησει ΑΥΤΟ το οποιον ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ η υπολοιπος κοινωνια ΑΠΟΔΕΧΕΤΕ ως ΔΕΔΟΜΕΝΟΝ !!!!

(πχ = Επεινασαμεν και θα ευγομεν δια εναν γυρον

Δια ΟΛΟΥΣ ημας, ο ΓΥΡΟΣ = το ΦΑΓΗΤΟΝ == εχομεν ΣΥΝΙΘΗΣΕΙ αυτην την ΣΧΕΣΙΝ,
και ας μη γραφει η προτασις ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΣ
========== θα ευγομεν ινα ευρομεν βρωσιν τινα επονομαζομενη #ΓΥΡΟΣ# ινα εσθιασομεν.....,
και ΔΕΝ προκειται να καταλαβομεν κατι το ακραιον οπως, λχ
===="παρ'ολην την πειναν ημων, θελομεν εξελθειν προς πορειαν κυκληκην, τουτεστιν να καμνωμεν εναν "γυρον".... η και ΑΛΛΗΝ τιναν "εξηγησιν" και "ηερμηνειαν" του ΑΥΤΟΝΟΗΤΟΥ!!!!!



Δια τους ΣΧΙΖΟΠΗΡΕΝΙΚΟΥΣ == χρειαζεται "αναλυσις" τις "ελξεως", της "εσ ω και εξω" #.... αναθεματισεως# κτλ== και ο ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ (το "λιμβικον συστημα τισ ΜΝΗΜΙΣ" == ΒΡΑΖΕΙ οσαν το PROCESSOR του COMPUTER, να ευρει ΤΙ ΑΛΛΟ (εκτος βεβαια αυτο οπου αποδεχομαστε ΟΛΟΙ ημεις οι #υπολοιποι#.... μαλλον, ΠΕΡΙΛΗΠΟΜΕΝΟΙ) γινεται να εννοει ΑΥΤΗ η ΑΠΛΟΥΣΤΑΤΗ δια ΟΛΟΥΣ ημας, λεγω παλιν, ΠΡΟΤΑΣΙΣ.....


Εδω , γινεται ΣΑΦΕΣ το θεμα



http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF% ... E%B9%CE%B1

Συμπτωματολογία
Υπό την κλασική μορφή της νόσου, όπως οριοθετήθηκε από τις εργασίες του Γάλλου Φ. Σασλέν και του Αυστριακού Ε. Μπλόυλερ, όπου και ομοφωνούν γενικά οι κλινικοί ιατροί, η σχιζοφρένεια δημιουργεί βαθιά μεταμόρφωση και ειδικότερα τη διάλυση της προσωπικότητας όπου και περιλαμβάνει:
Ασυμφωνία ιδεών, επιθυμιών, αισθημάτων, λόγου, χειρονομιών και πράξεων με αμφιθυμία (αλληλοσυγκρουόμενα αισθήματα).



=====

Εαν διαβασετε τους συγχρονους #διδασκαλους# κα καθηγηταδες == ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΦΑΛΤΣΟΙ, θα καταλαβετε οτι
== αλλοι αναθερωουν ηχους
== αλλοι αναθεωρουν #παρατονισμους# και αλλαςουν #καταληξεις# δια να #καταλαβαινομεν το νοημα....

κτλ...
================
συνεχεια.....

Απώλεια επαφής, με την πραγματικότητα, αυτοαναδίπλωση σε φανταστικό εσωτερικό κόσμο (αυτισμός), με διαταραχή σχέσεων.




Σταθερή εξασθένηση προσαρμοστικότητας και κοινωνικής δραστηριόητας, έλλειψη πρωτοβουλίας, κάθε ενδιαφέροντος και παρόρμησης

====

Και οταν γινεται #ομαδικως#, εχωμεν ΑΙΡΕΣΙΝ οταν αυτη η τασις ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ της ΠΑΡΑΔΩΣΕΩΣ

==========

Παραληρηματικές εκδηλώσεις, άνευ ειρμού, αφηρημένες, ανεξιχνίαστες, συνοδευόμενες συχνά με ψευδαισθήσεις.

=====

Οσαν να #ειδαν χειρονομιαν# και να #ακουσαν ασματα# της Αγιοσοφιτικης εποχης.... ως εν #οραματι#


Πηγαι περι Σχιζοφρενειας

http://en.wikipedia.org/wiki/Schizophrenia


http://en.wikipedia.org/wiki/Homophone


http://en.wikipedia.org/wiki/Homonyms
Πνέων πατριαρχικοῦ ὕφους ἀὴρ // ἐντελῶς ἐξηφάνισται // Σίμωνος κάρα τε καὶ πέτρας αἰθὴρ.
Γεώργιος Κων/νου ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE

Περί Ορθοτονισμού!

Δημοσίευσηαπό mimi » Παρ 28 Αύγ 2009, 13:02:04

Ο ΟρθοΤονισμός!
= η ΑΛΛΑΓΗ των κλασσικών κειμένων βάσει του συγχρονου #τονισμού#
== Ο ΟρθοΤονισμός!

Προτεινουσιν η ΕΞΑΙΡΕΣΙΣ να γινει ΚΑΝΟΝΑΣ!

Ωσαν να μην επαρκουσαν αι διαφοραί περι διαστηματων και ρυθμου, εχομεν σημερον και τον === Ορθοτονισμον = τουτεστι, τον ΤΟΝΙΣΜΟΝ και ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΝ της μουσικης μετροφωνιας κατα συγχρονους ερευνας και αποψεις.

Ενω οι αρχαιοι παπυροι των λειτουργικων ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΔΕΝ ειχον σημεια στιξεως == τα οποια εισηχθησαν αργοτερον == μερικοι θελουν να επιμενουν βασει #ερευνων# οτι θα επρεπε η ΜΟΥΣΙΚΗ συνθεσις να αποδιδει το #νοημα#, και τουτο βασει διαφορων σημειων στιξεως.

Περι #νοηματος# ασχοληθησαν παλαιοτερα ο Ιακωβος Πρωτοψαλτης και, αργοτερον, ο Ιωαννης Πρωτοψαλτης.

Ο μεν πρωτος ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΕ τον ρυθμον == δηλαδη, ΕΚΟΨΕ διαφορους ΔΙΑΡΚΕΙΕΣ == ΑΦΗΡΕΣΕ #νοτες# = #κρουσεις# == ωστε οι κλασσικοι ΡΥΘΜΟΙ και η επι το πλειστον ΣΥΜΜΕΤΡΙΚΗ τους εμφασις == ιδιαιτερως του 4ου ρυθμου== να ΘΥΣΙΑΖΕΤΑΙ προς χαριν συντομοτερου == ολιγοτερας διαρκειας == εκτελεσεως των ενδιαμεσων ΜΗ ΤΟΝΙΖΟΜΕΝΩΝ συλλαβων. Ουτως, εκατηγορηθη δια #αλλαγην του ΡΥΘΜΟΥ == δεν εχει παρα να παρει τις στιχηρον Ιακωβου και να συγκρινει με κεκραγαριον Βαλασιου

=== πχ = πλ δ, Βου # ει σα+++ κου σον μου Κυ+++ ρι ε # ΝΗ
τουτεστη τονικον τυπον == Βου #01000100# Νη
εις τα δυο αυτα ρεπερτορια και να συγκρινει (δια Ιακωβον, ας ευρει τις μουσικους τυπους εκτος των κεκραγαριων αυτου).

Ο δε Ιωαννης επειραματισθη με τα της συχγρονου μουσικης αντιληψεως #προσχηματα# βασει ΑΝΥΠΑΡΚΤΩΝ, οπως προειπα, σημειων στιξεως εις τα προτυπα παπυρολογικα κειμενα, ιδιαιτερως εις το Συντομον Ειρμολογιον αυτου.

Συνεχειαν εις ορισμενα σημεια εδωσαν αλλοι, οπως ο Στανιτσας και, υστερον αυτου, μας προτεινουσιν #συστηματικοποιησιν# κατα τα νυν ΕΠΙΝΟΟΥΜΕΝΑ.

Λοιπον, αυτη η ΝΕΑ αποψις βασιζεται εις #ερευναν# της σχεσως αναμεταξυ
====ΣΗΜΕΙΩΝ ΣΤΙΞΕΩΣ του κειμενου
και
====τοποθετησιν καταληξεων και μαρτυριων εις τα ΜΟΥΣΙΚΑ κειμενα.

Ως παραδειγματα γραφης τε και #εκτελεσεως# αναφερονται τα του Στανιτσα και αλλων.

Δυστυχως, ο Στανιτσας, οπως συνεχιζω να διατυμπανιζω = ητο ΕΚΤΟΣ τοπου και χρονου ως προς τας εκτελεσεις του Πατριαρχειου == ειχε ΔΥΤΙΚΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΗΝ αντιληψιν της μουσικης, τουτεστι, εδιδε ΠΟΛΥ βαρος εις τα γραπτα κειμενα.

Επειδη ομως προκειται δια το θεμα το οποιον ειναι ο ΛΟΓΟΣ και η ΕΝΝΟΙΑ του λογου, θα επρεπε τις να αναφερθει ΠΡΩΤΟΝ εις υπαρχουσες ηχογραφησεις ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΩΝ και κυρηγματων αλλα και ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ η και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΩΝ εκφωνησεων, ωστε να αντιληφθει ουχι μονον την ΕΝΕΡΓΕΙΑΝ των διαφορων σημειων στιξεως αλλα και την ΔΙΑΦΟΡΑΝ αναμεταξυ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΚΗΣ και ΛΥΡΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΕΩΣ εν τη αναγνωσει των κειμενων.



Περι ΔΙΑΦΟΡΑΣ αναμεταξυ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΚΗΣ και ΛΥΡΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΕΩΣ εν τη αναγνωσει = εκφωνησει= κειμενων


Οι ΙΕΡΟΚΥΡΗΚΕΣ του 1900 (δια συγχρονον παραδειγμα, ακουσατε ομιλιες πρωην Αρχιεπισκοπου Χριστοδουλου) ΔΕΝ ομιλουσαν κατα την συγχρονον εκθυληκευμενην και μουρμουριστικην προφοραν, αλλ ουχι, ΕΠΙΣΗΣ, κατα την την ΛΥΡΙΚΗΝ προφοραν οπου ΕΠΙΤΥΧΩΣ απεδιδαν οι μεγαλοι Ελληνες ηθοποιοι του 1950, με σωστην ΑΡΘΡΩΣΙΝ και ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΙΝ φωνης. Ποια, τοτε, η διαφορα εις την εκφρασιν, αναμεταξυ ιεροκυρηκων και ηθοποιων;

Διαφορες παρουσιαζουν

====πρωτον η ΜΕΤΡΟΦΩΝΙΑ == ενω ο Λυρικος θα αναβοκατεβαινει την κλιμακα εις σχεδον ΚΑΘΕ σημειον στιξεως, ο ΙΕΡΟΚΥΡΗΞ χρησιμοποιει ΜΙΚΡΟΤΕΡΑΝ ΕΚΤΑΣΙΝ φθογγων == εκτος ελαχιστων εξαιρεσεων == ουτως λοιπον, ξεκινωντας απο ενα Δι, ο Λυρικος εκτελει #τελειαν# εις ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΟΝ σημειον απ οτι ο ΙΕΡΟΚΥΡΗΞ

=== δευτερον χαρακτηριστικον ειναι ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ == η #κλισις# == κατα ποσον ΑΠΟΤΟΜΑ περναει απο τον εναν φθογγον εις τον αλλον == ο ΙΕΡΟΚΥΡΗΞ ομιλει με περισσοτερα #glissando# = #pes# = #κουταλες#, αλλα και ΟΜΑΛΟΤΕΡΑΝ κλισιν == δημουργων ουτως ακουσμα ΚΑΤΑΠΑΥΣΤΙΚΟΝ = ΗΡΕΜΙΣΤΙΚΟΝ == και ουχι ΕΡΕΘΙΣΤΙΚΟΝ

== τριτον χαρακτηριστικον ειναι η ΑΔΙΑΚΟΠΟΣ ροη του λογου, οπου ο Ιεροκήρυξ παρεκτεινει ΕΛΑΦΡΩΣ τας παυσεις αναμεταξυ φρασεων και ΟΥΧΙ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΩΣ ως ο ΛΥΡΙΚΟΣ

== τεταρτον, η ΜΕΤΡΟΦΩΝΙΑ της ΤΕΛΕΙΑΣ και του ΚΟΜΜΑΤΟΣ διαφερουσιν ΟΛΙΓΟΤΕΡΟΝ ως διαστημα εις τον ΙΕΡΟΚΥΡΗΚΑΝ, εν αντιθεσει ως προς τον ΛΥΡΙΚΟΝ

Τα ως ανωθι χαρακτηριστικα εισι τα ΒΑΣΙΚΑ = υπαρχουν δε και αλλοι παραμετροι οι οποιοι ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝ τα της ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ απο τα ΕΞΩΘΕΝ της εκκλησιας.


========
Περι του ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ του κειμενου και ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ
Εδω ΜΟΝΟΝ η παιδαγωγκη του Ιακωβου διδει απαντησεις ως προς την παραδοσιν.

Οι παλαοι ΔΕΝ διεκοπταν το μελος εις την καθε μαρτυριαν και ΔΕΝ επαιρναν ανασαν εις ενδιαμεσους σταυρους και μαρτυριας. Ολιγοι εισιν οι προσδιορισμοι παυσεως μετα σταυρου εις τα κλασσικα κειμενα == και τουτο εις ΠΑΠΑΔΙΚΑ μελη.

Παραδειγμα εκτελεσεως στιχηραρικου υμνου == Εις την φρασιν #ερχομενος ο Κυριος#, παυσις εγινετο εις την λεξιν #οδω# και ουχι εις το #παθος# == Ειχαν ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ και ΑΝΤΟΧΗΝ == και δια να ΡΕΕΙ το μελος ως ΧΕΙΜΑΡΡΟΣ, ΑΠΕΦΕΥΓΑΝ τας δυτικοφερμενας και ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑΣ παυσεις του Στανιτσα, των Θεσσαλονικεων, Ωδειακων, Σιμωνοκαραϊτων και αλλων


Ουτω λοιπον ΔΕΝ αλλαζαν την ΜΕΤΡΟΦΩΝΙΑΝ του ΜΕΛΟΥΣ δια να #συνδυασουν# = #προσκολλησουν# καποιαν λεξιν εν παραλληλισμω καποιων σημειων στιξεως εν τη γραφη, ωστε να φαινεται #νοηματικως# διαχωρισμενη ===
ΑΝΤΙΘΕΤΩΣ, ΑΠΕΥΦΕΓΑΝ την παυσιν, και ΕΣΥΝΔΥΑΖΑΝ τας ΜΕΤΑ την μαρτυριαν λεξεις, ΑΝΕΥ ΑΝΑΠΝΟΗΣ

Τουτο ακουγεται ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΝ ΜΟΝΟΝ οταν ο ψαλτης ψαλλει κατα συνεπτυγμενον ΧΡΟΝΟΝ (τουτεστη με RUBATO εντος αλλα και αναμεταξυ μετρων), ωστε το #προσπερασμα# της μαρτυριας να γινεται #ομαλως# και ΟΥΧΙ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΩΣ

Εν ολιγοις == ΠΟΛΥ ΟΛΙΓΑΙ ησαν αι ΔΙΑΚΟΠΑΙ, ΠΑΥΣΕΙΣ και ιδιαιτερως ΑΝΑΠΝΟΑΙ εις το μελος == και ουδεμιαν σχεσιν εχουν αι εκτελεσεις του Στανιτσα ως προς τας του Ιακωβου εν τω Πατριαρχικω Ναω.


===============

Περι δηθεν ΠΑΡΑΤΟΝΙΣΜΟΥ

Εις αυτον τον τομεα, το κλασσικοτερον παραδειγμα ειναι το #και παλιν ερω χαιρε#, οπου ολοι σχεδον, παλαιοι τε και νεοι συγγραφεις, θεωρουν ως #παρατονον# το μελος οπως γραφεται εις τας κλασσικας εκδοσεις, θεωρωντας ουτως ωσαν ΑΣΧΕΤΟΥΣ και ΠΑΡΑΤΟΝΟΔΙΔΑΚΤΟΥΣ τους πρωτους ερμηνευτες του Πετρου.

Βεβαια, κατα την δυτικην σκεψιν, το καθε μονοχρονον σημαδοφωνον μετρειται = εχει διαρκειαν, δηλαδη== ΕΝΟΣ χρονου == διοτι ΔΕΝ εκτελειται #καταμετρησις χρονου# εν τη Δυσει, ΠΑΡΑ μαλλον η #ακαδημαϊκη# == #σχολικη# == μετα ΣΤΑΘΕΡΑΣ ΜΟΝΑΔΟΣ ΧΡΟΝΟΥ εκτελεσις = scola=

δηλαδη = εις χρονικην αγωγην των 60 κτυπων ανα λεπτον, η διαρκει ΕΝΟΣ κτυπου ισοδυναμει με ΕΝΑ δευτερολεπτον (1 sec).

=========

Αναλυοντας τας συλλαβας
=== #ε#

και το

====#ρω#

της ΛΕΞΕΩΣ #ΕΡΩ# συντομου ειρμολογικου μελους ψαλλομενου εις χρονικην αγωγην των 60 κτυπων ανα λεπτον

===== οταν ουτω καταμετρειται μετα ΣΤΑΘΕΡΑΣ ΜΟΝΑΔΟΣ ΧΡΟΝΟΥ, ΔΥΤΙΚΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΩ τω τροπω (δι ημας τουτο γινεται ΜΟΝΟΝ εις την ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΝ ΦΑΣΙΝ και ΟΥΧΙ εις την εν ΕΚΚΛΗΣΙΑΙΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗΝ ΦΑΣΙΝ)

αι διαρκειαι εκαστης συλλαβης εχουσιν ως εξης
=== #ε# = 1 sec

και το

====#ρω# = 1 sec

και αντιλαμβανεται τις την συλλαβην #Ε# ως ΤΟΝΙΖΟΜΕΝΗΝ


=========================
Οι παραδοσιακοι διδασκαλοι, == ΟΥΧ ΥΠΑΡΧΟΥΣΙΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ΜΑΣ == ΕΠΑΝΑΦΕΡΟΥΣΙ τον ΤΟΝΙΣΜΟΝ εις την ΣΩΣΤΗΝ θεσιν αυτου εκτελωντας μιαν ΑΠΛΗΝ ΚΑΤΑΛΛΑΓΗΝ ΧΡΟΝΟΥ == ΕΧΩ ΜΑΤΡΙΞΙΣΜΟΝ επι της προκειμενης περιπτωσεως ==
τουτεστι
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΙΝ της συλλαβης #Ε#

και
ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΙΝ της συλλαβης #ΡΩ#

ωστε η διαρκεια εκαστης συλλαβης να εχει ως εξης

=== #ε# = ΟΛΙΓΟΤΕΡΑ του ενος δευτερολεπτου (< 1 sec)

και το

====#ρω# = ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ του ενος δευτερολεπτου ((>1 sec)


ΑΥΤΟ γινεται με ΕΙΔΙΚΗΝ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑΝ, και εχει ως αποτελεσμα η ΜΟΝΑΔΑ ΧΡΟΝΟΥ να μην ειναι πλεον ΣΤΑΘΕΡΑ αλλα, αντιθετως ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ

Τουτο προσπαθουν να εκετελεσουν οι δυτικοι οταν λεγουσιν οτι καταμετρουν #à la blanche#

Βεβαιως, ου δυνανται επιτυχειν αυτο ΟΠΩΣ οι παλαιοι πατριαρχικοι

==========

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Εαν ο Χρυσανθος αναφερει σημεια στιξεως ΚΕΙΜΕΝΟΥ και παραλληλισμον της ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ο λογος του επαληθευεται ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΩΣ = οι περισσοτεροι υμνοι εχουσι τονισθει κατ αυτον τον τροπον. Το θεμα ειναι = ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ να γινει με τις #παρατονες# εξαιρεσεις
==== να αλλαξωμεν τον ρυθμον η και την μετροφωνιαν

=== η απλως να αλλαξωμεν την μεθοδον ΚΑΤΑΛΛΑΓΗΣ χρονου ωστε το ΚΕΙΜΕΝΟΝ να ακουγεται και ΝΟΗΜΑΤΙΚΩΣ.


ΑΣ ΜΑΘΩΜΕΝ ΠΡΩΤΟΝ να ψαλλωμεν ΑΠ ΕΞΩ τα στιχηρα του αναστασιματαριου ΟΠΩΣ ΤΑ EΛΕΓΑΝ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΙ. == ΟΠΟΙΟΣ ΤΑ ΨΑΛΛΕΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ και ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΑ κατα ΙΑΚΩΒΟΝ = ουχι μονον οπως εν τοις δισκοις, αλλ οπως εν τω Πατριαρχικω Ναω
== == ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να αλλαξει ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΙΩΤΑ απο τα κλασσικα κειμενα των τριων διδασκαλων...

===========

ΠΡΟΤΕΙΝΩ σε οποιους θελουν

Να ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΟΥΝ και να στειλουν ΟΛΟΚΛΗΡΟΥΣ υμνους περιεχοντας #ΑΤΟΝΑ# και #ΑΝΕΠΑΡΚΩΣ# διεχωρισμενα μουσικα κειμενα, και να υπογραμμισουν ΠΟΥ ο παρατονισμος αλλα και να προσδιοριζουν ΠΟΥ, κατ αυτους, χρειαζεται #ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΙΡΕΣΙΣ#.

Θα τα ψαλλω ΑΠΑΝΤΑ ο ιδιος, εκ των ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ κειμενων, ινα ΑΠΟΔΕΙΞΩ οτι ΟΥΔΕΜΙΑΝ αλλαγην χρειαζεται το καθ εκαστον των κειμενων αυτων και οτι εισιν ΑΠΑΝΤΑ ΕΠΑΡΚΗ ===
Πνέων πατριαρχικοῦ ὕφους ἀὴρ // ἐντελῶς ἐξηφάνισται // Σίμωνος κάρα τε καὶ πέτρας αἰθὴρ.
Γεώργιος Κων/νου ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE


Επιστροφή στην Θεωρία τῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης