ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 31 Μάιος 2009, 20:49:47

539 ἀρχεῖα μὲ ἠχογραφήσεις ἐκ τῶν ὁποίων τὰ 247 ἀπὸ τὸ ἀρχεῖο τοῦ κυρίου Δημητρίου ᾿Ιωαννίδη!
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Δευτ 13 Ιούλ 2009, 01:13:07

575 ἀρχεῖα μὲ ἠχογραφήσεις ἐκ τῶν ὁποίων τὰ 282 ἀπὸ τὸ ἀρχεῖο τοῦ κυρίου Δημητρίου ᾿Ιωαννίδη!
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Κυρ 23 Αύγ 2009, 21:06:00

Διεπίστωσα αὐτὲς τὶς ἡμέρες ὅτι σὲ διάστημα 5 περίπου μηνῶν ἔχω δημοσιεύσει τὸ ὑλικὸ μόνον 18 φωνοταινιῶν ἐκ τοῦ ἀρχείου μου, ποὺ περιλαμβάνει περίπου 500 φωνοταινίες (κασέττες). δηλαδὴ περίπου 40 φωνοταινίες τὸν χρόνο, ἄρα γιὰ τὴν ψηφιοποίησι καὶ διαδικτυακὴ δημοσίευσι ὅλου τοῦ ὑλικοῦ θὰ χρειαστοῦν κάπου 14 χρόνια! ἐλπίζω ἀπὸ σεπτέμβριο οἱ ῥυθμοὶ νὰ ἐπιταχυνθοῦν. πάντως θὰ χρειαστῇ ὑπομονή.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τρί 13 Οκτ 2009, 16:36:56

᾿Εδῶ καὶ λίγες ἡμέρες ἡ ἑνότης ἠχογραφήσεων ἐμπλουτίζεται σχεδὸν καθημερινῶς μὲ διάφορα μαθήματα καὶ σπάνιες ἠχογραφήσεις. ἤδη ἔχει παρουσιαστῆ μία πανηγυρικὴ ἀγρυπνία τοῦ 1984 τῆς Μεγίστης Λαύρας στὸ ῞Αγιον Ὅρος Ἄθω καὶ ἀκόμη ἄλλες δύο ἠχογραφήσεις μὲ τοὺς Δανιηλαίους καὶ τοὺς Θωμᾶδες. προσεχῶς θὰ παρουσιαστοῦν καὶ ἄλλες ἁγιορείτικες ἀγρυπνίες, κάποιες γιὰ πρώτη φορὰ δημοσιευόμενες στὸ διαδίκτυο.

᾿Επίσης παρουσιάστηκαν καὶ δύο μεταδόσεις τῆς παλαιᾶς ῥαδιοφωνικῆς ἐκπομπῆς «᾿Απὸ τὴν ὑμνολογία τῆς ἐκκλησίας μας» (ῥαδιόφωνο τῆς ἐκκλησίας τῆς ῾Ελλάδος), ἡ ὁποία πλέον δὲν μεταδίδεται. μακάρι νὰ βρεθοῦν καὶ ἄλλες τέτοιες ἐκπομπὲς καὶ νὰ παρουσιαστοῦν.

Σήμερα (ἢ καὶ αὔριο, ἂν δὲν προλάβω νὰ τὰ δημοσιεύσω ὅλα σήμερα) θὰ παρουσιάσω πλούσιο ὑλικὸ ἀπὸ ἠχογραφήσεις τοῦ ἔτους 1988. θὰ ἔχουμε πολλὰ ἀκούσματα ἀπὸ τὸν πρεσβύτερο Χρῖστο Κυριακόπουλο, ποὺ ἀποδίδει συνθέσεις ἢ διασκευὲς τῶν ᾿Αβραὰμ Εὐθυμιάδη καὶ Γεωργίου Σύρκα· κατὰ κάποιον τρόπο θὰ εἶναι ἕνα μικρὸ ἀφιέρωμα στὸν μουσικώτατο αὐτὸν κληρικό. ἐπίσης ἀκούσματα ἀπὸ τοὺς Θρασύβουλο Στανίτσα, Χρύσανθο Θεοδοσόπουλο, Χαρίλαο Ταλιαδῶρο, Φώτιο Κετσετζῆ, Σπυρίδωνα Περιστέρη καὶ Εὐάγγελο Τζελᾶ, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὶς χορῳδίες Λυκούργου ᾿Αγγελοπούλου, ᾿Αθανασίου Πέττα καὶ ἄλλη μία χορῳδία ἐκ Θεσσαλονίκης. πολλὲς ἀπὸ τὶς ὑπὸ παρουσίασιν ἠχογραφήσεις εἶναι καὶ ἐπίκαιρες, διότι ἀναφέρονται στὴν λειτουργία τὴν ἐπ᾿ ὀνόματι τοῦ ἀποστόλου ᾿Ιακώβου τοῦ ἀδελφοθέου καὶ στὶς 26 ὀκτωβρίου.

᾿Ενημερώνω ἐπίσης ὅτι μέχρι τὸ τέλος τῆς ἑβδομάδος θὰ δημοσιευτοῦν καὶ ἠχογραφήσεις συνολικῆς διαρκείας 3 ὡρῶν ἀπὸ ἀγρυπνία στὴν ἀθωνικὴ σκήτη τῆς ἁγίας Ἄννας, ποὺ ἐτελέσθη τὸ 1992 (ἀπὸ τὸ ἀρχεῖο τοῦ Μανόλη Θεοδωράκη).

Λόγῳ τῆς πληθώρας καὶ τοῦ μεγέθους τῶν ἀρχείων ὡρισμένα ἀναρτῶνται στὸ Mediafire καὶ δίδονται οἱ σχετικοὶ σύνδεσμοι.

῞Οσοι φιλόμουσοι καὶ φιλακόλουθοι, «δεῦτε ἀριστήσατε».
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τρί 24 Νοέμ 2009, 20:25:07

῞Οπως ἔχω ἤδη πεῖ σὲ προηγούμενα μηνύματα ἡ μεταφορὰ ἑνὸς μικροῦ τμήματος τοῦ ἀρχείου (19 φωνοταινίες) σὲ ψηφιακοὺς δίσκους ἔγινε ἀπὸ τὸν γιατρὸ Μανόλη Χναράκη, ἔνῳ ἄλλο ἕνα τμῆμα (λίγο παραπάνω ἀπὸ 30 φωνοταινίες) τὸ ψηφιοποίησε ὁ καλὸς φίλος καὶ μέλος τῆς διαδικτυακῆς «Συμβολῆς» Φώτιος. καὶ πάλιν θερμότατα εὐχαριστῶ ἀμφοτέρους. ἡ μετατροπὴ αὐτῶν τῶν ἀρχείων σὲ mp3 γιὰ τὸ διαδίκτυο ἔγινε ἀπὸ ἐμένα. τὸ ὑπόλοιπον ὑλικὸ τοῦ ἀρχείου τὸ ψηφιοποιῶ πλέον ἐγὼ μὲ τὴν συμπαράστασι καὶ συνεργασία, ὅπου χρειάζεται, καὶ ἄλλων φίλων περιστασιακῶς.

᾿Αρχικὰ εἶχα γράψει ὅτι τὸ ἀρχεῖο εἶναι πάνω ἀπὸ 300 φωνοταινίες. τελικῶς εἶναι πάνω ἀπὸ 500, γιὰ τὴν ἀκρίβεια 526. ἔχω σκοπὸν σταδιακῶς νὰ δημοσιεύσω —Θεοῦ θέλοντος— ὅλο αὐτὸ τὸ ἀρχεῖο, ὥστε ἂν ὑπάρχῃ κάτι ἀξιόλογο καὶ ἀξιοποιήσιμο σὲ αὐτό, νὰ μὴν πάῃ χαμένο. διευκρινίζω ὅτι δημοσιεύω ὅλο τὸ ὑλικὸ ἀνεξαρτήτως ποιότητος ἢ μουσικῶν προτιμήσεων, δὲν κάνω καμμία ἐπιλογὴ στὰ περιεχόμενα τοῦ ἀρχείου οὔτε ὡς πρὸς τοὺς ψάλτες οὔτε ὡς πρὸς τὰ μαθήματα ἢ μὲ βάσι ἄλλα κριτήρια, δὲν δημοσιεύω τὰ κατὰ τὴν γνώμην μου καλλίτερα, δὲν τὰ δημοσιεύω ὡς ἀξιόλογα μαθήματα ἢ ὡς ὑποδείγματα πρὸς μίμησιν ψαλτικῆς ἢ τυπικοῦ, ἀλλὰ τὰ δημοσιεύω ἁπλῶς σὰν καταγραφὲς ποὺ ἔγιναν σὲ συγκεκριμένες χρονικὲς στιγμὲς καὶ ἔχουν τὴν ἰδιότητα ὅτι αὐτὰ τὰ ἀκούσματα ἐξυπηρέτησαν ἄλλοτε τὴν ἐν τῷ ναῷ λατρεία ἄλλοτε ἄλλες μουσικὲς ἀνάγκες τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ χώρου καὶ ἄλλοτε παρουσιάστηκαν ὡς ἐκκλησιαστικὴ μουσικὴ ἀπὸ ῥαδιοφώνου ἢ τηλεοράσεως ἢ σὲ εἰδικὲς ἐκδηλώσεις.

Ἔτσι ἀνάμεσα σ᾿ αὐτὸ τὸ ὑλικὸ ὑπάρχουν καταγραφὲς ἐν ὥρᾳ ἀκολουθίας ὅπου ψάλλουν ἄνθρωποι πρακτικῶς, ἄνθρωποι μουσικοδιδάσκαλοι, ἄλλοι μὲ φωνὲς ἀγγελικὲς ἢ ἁπλῶς καλὲς ἢ μὲ φωνὲς πανάσχημες, ἄλλοι ποὺ ψάλλουν σωστά, ἄλλοι ποὺ ψάλλουν μὲ ἀπαράδεκτο τρόπο, ἄλλοι φάλτσοι, ἄλλοι ἐξαίσιοι, ἄλλοι ποὺ δὲν ἀκούγονται καθόλου καὶ λοιπὰ καὶ λοιπά. ἐπειδὴ ὅμως πρόκειται γιὰ πραγματικὰ γεγονότα, δηλαδὴ γιὰ πραγματικὲς ἀκολουθίες ἢ ἄλλες ἐκδηλώσεις στὶς ὁποῖες τὸ ἐκκλησίασμα ἢ οἱ ὅποιοι ἀκροατὲς ἄκουσαν αὐτὴν τὴν ψαλτική, τὰ δημοσιεύω ὡς τεκμήρια καὶ καταγραφές. δὲν παρουσιάζω μόνον ἐκεῖνα τὰ σημεῖα ποὺ λόγῳ τῆς φθορᾶς τοῦ χρόνου ἢ ἄλλων τεχνικῶν προβλημάτων δὲν ἀκούονται πλέον καθόλου, π.χ. ἂν ἡ ψαλμῳδία ἔχει γίνει ἕνας συνεχόμενος μουντὸς βόμβος, ὅπου δὲν διακρίνονται οὔτε λόγια οὔτε μουσικὴ οὔτε ἦχοι.

᾿Απὸ ἐκεῖ καὶ πέρα τὴν κατάταξι κατὰ σειρὰν σπουδαιότητος ἢ μὴ τοῦ παρουσιαζομένου ὑλικοῦ ἂς τὴν κάμῃ ὁ κάθε ἀκροατὴς ἀναλόγως τῶν κριτηρίων του. ἐνίοτε κατὰ τὴν παρουσίασι τῶν ἠχογραφήσεων παρεμβάλλω κάποια σχόλια καὶ παρατηρήσεις, σύμφωνα μὲ τὰ δικά μου κριτήρια. ἀργότερα, ἀφοῦ ὁλοκληρωθῇ ἡ παρουσίασις τοῦ ἀρχείου, ἴσως μὲ τὴν συνεργασία καὶ ἄλλων μελῶν νὰ γίνῃ μία κατάταξις τοῦ ἠχητικοῦ ὑλικοῦ μὲ βάσι κάποια μουσικὰ κριτήρια. πρὸς τὸ παρὸν ὅμως τὸ μόνον μέλημα εἶναι ἡ παρουσίασις τοῦ ὑλικοῦ σὲ ὅσο τὸ δυνατὸν καλλιτέρα ποιότητα. τὰ τεχνικὰ προβλήματα εἶναι πολλά, καὶ θὰ ἀπαιτηθῇ ἀκόμη ἀρκετὸς χρόνος καὶ κόπος γιὰ τὴν ἐπίλυσί τους.

Τὰ μέλη τοῦ παρόντος διαδικτυακοῦ βήματος βεβαίως μποροῦν νὰ παρουσιάζουν τὶς ἠχογραφήσεις ποὺ θέλουν ἐκ τοῦ ἀρχείου τους μὲ ἐντελῶς δικά τους κριτήρια καὶ προσεγγίσεις. ἐδῶ ἁπλῶς προσπάθησα νὰ διευκρινίσω τί εἶδος ἠχητικὸ ἀρχεῖο θὰ παρουσιάσω καὶ μὲ ποιόν σκοπό.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Παρ 21 Μάιος 2010, 23:07:23

᾿Απολογισμὸς πρώτου ἔτους

Τὸν προηγούμενο μῆνα συμπληρώθηκε ἕνας χρόνος ἀπὸ τότε ποὺ ἔγινε ἀρχὴ νὰ δημοσιεύωνται ἠχογραφήσεις ἐκκλησιαστικῶν ὕμνων στοὺς «διαλόγους» τῆς Συμβολῆς. ἀντὶ ἀπολογισμοῦ τοῦ πρώτου ἔτους λειτουργίας δίνω μὲ συνοπτικὸ τρόπο λίγα στοιχεῖα τοῦ ἔργου ποὺ ἔχει παρουσιαστῆ μέχρι τώρα, μαζὶ μὲ μερικὲς διαπιστώσεις καὶ κάποια συμπεράσματα.

Μέχρι σήμερα ἐδῶ ἔχουν παρουσιαστῆ κάπου 2000 ἠχητικὰ ἀρχεῖα. ὑπολογίζω ὅτι ἡ συνολική τους διάρκεια θὰ εἶναι ἴσως γύρω στὶς 150 ὧρες ἀκροάσεως. τὰ ἀρχεῖα αὐτὰ εἶναι μόνον ἕνα μικρὸ μέρος τοῦ ὑλικοῦ ποὺ ἔχει σχεδιαστῆ νὰ δημοσιευθῇ δωρεὰν στὴν ἱστοσελίδα τῆς «Συμβολῆς». τὰ 313 ἀπὸ αὐτὰ τὰ ἀρχεῖα προέρχονται ἀπὸ τὸ φωνοαρχεῖο τοῦ πρωτοψάλτου καὶ μουσικοδιδασκάλου Δημητρίου ᾿Ιωαννίδη.

᾿Ανάμεσα στὶς ἠχογραφήσεις αὐτὲς διαπιστώθηκε ὅτι ὑπάρχουν ἀρκετές, ποὺ εἶναι σπάνιες ἢ ἐξαιρετικὰ καλῆς ποιότητος. ἐπίσης ἕνα μέρος τοῦ δημοσιευομένου ἀρχείου ἀποτυπώνει, ἔστω ἀποσπασματικὰ καὶ ἐπιλεκτικά, τὰ πρῶτα ἔτη λειτουργίας τῆς ἐλεύθερης ἐκκλησιαστικῆς ῥαδιοφωνίας (1988-1991), πρᾶγμα ποὺ ἀποκτᾷ ἐνδιαφέρον καὶ σημασία μόνον καὶ μόνον γιὰ τὴν ἱστορία τοῦ πράγματος, χωρὶς νὰ συνεξετάζουμε καὶ τὴν ὅποια μουσικὴ σημασία τῶν γενομένων καταγραφῶν.

Ἤδη παρουσιάζονται (καὶ πρόκειται νὰ παρουσιαστοῦν πολὺ περισσότερες) σπάνιες, μοναδικὲς καὶ αὐθεντικὲς ἠχογραφήσεις κάποιων ψαλτῶν ἢ ψαλτικῶν γεγονότων ποὺ δὲν ἔχουν διασωθῆ ἀπὸ πουθενὰ ἀλλοῦ ἢ τοὐλάχιστον δὲν ἔχουν δοθῆ στὴν δημοσιότητα ἀπὸ ἀλλοῦ ἢ δὲν εἶναι γνωστὸ ἂν ὑπάρχει ἄλλη παρόμοια καταγραφὴ στὰ χέρια κάποιων συλλεκτῶν. σὲ ὡρισμένες περιπτώσεις στὸ ὑπὸ δημοσίευσιν ἠχητικὸ ἀρχεῖο διασῴζονται καὶ λίγο παλαιότερες δημοσιεύσεις ἀπὸ ἄλλες ἱστοσελίδες, οἱ ὁποῖες ὅμως γιὰ διάφορους λόγους δὲν ἀνευρίσκονται πλέον σήμερα. παρουσιάζονται στὸ εὐρὺ κοινὸ ψάλτες ποὺ ἦσαν μέχρι σήμερα ἄγνωστοι ἢ γνωστοὶ μὲν ἀλλὰ χωρὶς διασῳζόμενες ἠχογραφήσεις. δίνονται βιογραφικὲς πληροφορίες καὶ ἄλλα στοιχεῖα ἄγνωστα ἀπὸ ἀλλοῦ. κάποιοι ἔμαθαν τὴν σωστὴ γραφὴ τοῦ ὀνόματος τοῦ δασκάλου τους ἀπὸ τὴν παροῦσα ἱστοσελίδα. καὶ ἄλλοι θυμήθηκαν γεγονότα ποὺ τὰ εἶχαν ξεχάσει ἐδῶ καὶ δεκαετίες.

Οἱ διάλογοι τῆς «Συμβολῆς» σὲ κάποιες περιπτώσεις τέμνουν καὶ καθιερώνουν ἢ ἔστω ἀκολουθοῦν κάποιες τακτικὲς διαφορετικὲς ἀπὸ τὶς συνηθισμένες στὸ ἑλληνικὸ (τοὐλάχιστον) διαδίκτυο. ἔτσι εἶναι ἀπὸ τὰ λίγα (ἐλάχιστα ἴσως) ἠλεκτρονικὰ βήματα διαλόγου τοῦ ἑλληνικοῦ διαδικτύου ποὺ ἐπιτρέπουν τὴν πρόσβασι στὰ συνημμένα ἀρχεῖα ὄχι μόνον στὰ μέλη τους ἀλλὰ σὲ ὅλους τοὺς ἐπισκέπτες (συγκρίνουμε ἐδῶ τοὺς χώρους συζητήσεων «φόρουμ», καὶ ὄχι τὶς ἀνοικτὲς ἱστοσελίδες). ἑπομένως δὲν χρειάζεται νὰ εἶναι κάποιος ἐγγεγραμμένο μέλος, προκειμένου νὰ δῇ ἢ ἀκόμη καὶ νὰ ἀντιγράψῃ στὸν σκληρό του δίσκο τὰ συνημμένα ἀρχεῖα. ἡ «Συμβολὴ» δὲν συμπαθεῖ τὶς «κλειστὲς» κοινότητες καὶ ἰδίως τὶς κάθε εἴδους «κλίκες», ἐνῷ ἡ διάθεσις ἀνιδιοτελοῦς προσφορᾶς ἔγινε πρᾶξι ἀπὸ τοὺς πρώτους μῆνες λειτουργίας τῆς ἱστοσελίδος της.

Διαφορετικὸς ἐπίσης εἶναι ὁ λόγος δημοσιεύσεως τῶν ἀρχείων ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς ἐν σχέσει μὲ ὅ,τι συνηθίζεται ἀλλοῦ. δὲν εἶναι σκοπός μας ἡ παρουσίασις μόνο συγκεκριμένων «ἄψογων» ἢ «προτύπων» ἢ «ἐπαγγελματικῶν» ἐκτελέσεων, οὔτε φυσικὰ ἡ προβολὴ κάποιας σχολῆς ἢ ὕφους. προσεγγίζουμε τὴν ἐκκλησιαστικὴ μουσικὴ σὰν λειτουργικὴ τέχνη μὲ τὴν ὁποία ἡ ἐκκλησία ἐκφράζει συγκεκριμένα στοιχεῖα τῆς θεολογίας της, τοῦ δόγματός της, τοῦ βιώματός της. παρουσιάζουμε τὰ ἀρχεῖα σὰν τεκμήρια πέρα ἀπὸ τὴν μουσική τους ἀξία· δὲν ἀπορρίπτουμε τὴν μουσική τους διάστασι, ἀλλὰ δὲν στεκόμαστε μόνον σ᾿ αὐτήν. γιὰ παράδειγμα μία καταγραφὴ σὲ ἕνα χωριὸ ἑνὸς παράφωνου ψάλτου εἶναι ἕνα τεκμήριο ἑνὸς πραγματικοῦ γεγονότος. ἐπιπλέον ποιός μπορεῖ νὰ ἀποκλείσῃ τὴν πιθανότητα ὅτι κάποιος ἀπὸ τὸ ἐκκλησίασμα προσευχήθηκε μὲ αὐτὲς τὶς προϋποθέσεις, λάτρευσε τὸν θεὸ τὸν ζῶντα, ἔλαβε τὴν χάρι τοῦ ἁγίου πνεύματος καὶ ἁγίασε; στὸ παράδειγμα αὐτὸ ἡ λέξις «πιθανότητα» διατυπώνεται κατὰ συγκατάβασιν, διότι στὰ πλαίσια τῆς ὀρθοδόξου θεολογίας προφανῶς πρέπει νὰ μιλοῦμε γιὰ βεβαιότητα.

Διαπιστώθηκε ἐπίσης ὅτι κάποιοι ἄνθρωποι προσεγγίζουν τὴν ἱστοσελίδα τῆς «Συμβολῆς», καὶ ἰδίως τοὺς διαλόγους, μὲ τρόπο παράξενο καὶ ἐπιεικῶς ἀνώριμο. μᾶς βλέπουν ἀνταγωνιστικά, ἐνίοτε δὲ καὶ φθονερά! ἔχουν δημιουργηθῆ ἀκόμη καὶ νέες ἱστοσελίδες ἀπὸ κάποιους ποὺ θέλουν σὲ ἕναν ἐξειδικευμένο τομέα νὰ δείξουν ὅτι ἔχουν ὑλικὸ πλουσιώτερο, περισσότερο καὶ καλλίτερο ἀπὸ αὐτὸ τῶν δικῶν μας διαλόγων. καὶ φυσικὰ γιὰ μᾶς μακάρι νὰ ἔχουν τέτοιο ὑλικὸ καὶ μακάρι νὰ τὸ δημοσιεύσουν ἐλεύθερα στὸ διαδίκτυο. ἐμεῖς δὲν ἔχουμε τέτοια πολεμικὴ καὶ ἀνταγωνιστικὴ διάθεσι. ἀλλὰ ἐδῶ γίνεται λόγος γιὰ τὴν νοοτροπία τους·
– κοιτοῦν τί ὑλικὸ θὰ δημοσιευθῇ ἐδῶ ἀπὸ τὰ μέλη, π.χ. τὸ ἀπόσπασμα κάποιας ἠχογραφήσεως ἢ μία σελίδα ἑνὸς βιβλικοῦ χειρογράφου, καὶ σπεύδουν νὰ δημοσιεύσουν λίγες ὧρες μετὰ ὁλόκληρη τὴν ἠχογράφησι ἢ ὁλόκληρο τὸ χειρόγραφο, ἂν τύχῃ καὶ τὰ ἔχουν·
– ἀναδημοσιεύουν ὑλικὸ τῆς «Συμβολῆς», χωρὶς νὰ κατονομάζουν τὴν ἀρχικὴ πηγὴ προελεύσεως, ἢ ἀκόμη καὶ παραποιῶντας ἐλαφρὰ τὸ ἀρχεῖο, γιὰ νὰ «θολώσουν τὰ νερά», ἢ ἀκόμη δίνοντας δικό μας ὑλικὸ σὲ διαχειριστὲς ἄλλων ἱστοσελίδων, ὥστε ἐκεῖνοι νὰ τὸ δημοσιεύσουν ἀγνοῶντας τὴν ἀρχικὴ προέλευσι τῶν ἀρχείων·
– μόλις δοῦν κάποια νέα (ἢ καὶ παλαιὰ) μέλη τῆς «Συμβολῆς» νὰ δραστηριοποιοῦνται, καὶ νὰ θέλουν νὰ παρουσιάσουν ἐδῶ ἀρχειακὸ ὑλικό, ἐπικοινωνοῦν μαζί τους καὶ προσπαθοῦν νὰ τοὺς πείσουν νὰ δώσουν τὸ ὑλικό τους σὲ ἄλλες ἱστοσελίδες, νὰ σταματήσουν δὲ τὴν δραστηριότητά τους στὸν παρόντα ἱστοχῶρο·
– παρ᾿ ὅτι στοὺς διαλόγους τῆς «Συμβολῆς» δημοσιεύονται τακτικῶς ἠχογραφήσεις καὶ ἄλλες πληροφορίες, ποὺ ἐνδιαφέρουν ἕνα εὐρὺ κοινό, κάποιοι ἀποφεύγουν νὰ γνωστοποιήσουν τὸ ἔργο ποὺ ἐπιτελεῖται ἐδῶ ἢ νὰ παραπέμψουν στὶς διαδικτυακές μας σελίδες, ἂν καὶ ἔχουμε ὑλικὸ ποὺ ὡρισμένοι ἀδίκως τὸ ἀναζητοῦν σὲ ἄλλους ἱστοχώρους.

Βεβαίως ὑπάρχουν καὶ ἀρκετοὶ ποὺ προσεγγίζουν τὴν ταπεινή μας προσπάθεια μὲ διάθεσι προσφορᾶς ἢ εἰλικρινοῦς συνεργασίας καὶ ἐπικοινωνοῦν μαζί μας, προκειμένου νὰ χρησιμοποιήσουν ὑλικὸ τῆς ἱστοσελίδος μας, ὅπως ἄλλωστε κάνουμε καὶ ἐμεῖς σὲ ἀντίστοιχες περιπτώσεις. θὰ ἦταν ἀσφαλῶς παράλειψις νὰ μὴ γίνῃ ἀναφορὰ στοὺς ὑπευθύνους μεγάλων καὶ σημαντικῶν διαδικτυακῶν κοινοτήτων, μὲ τοὺς ὁποίους διατηροῦμε ἄριστες διαδικτυακὲς σχέσεις, καὶ οἱ ὁποῖοι ἔχουν προβάλει τὴν ἱστοσελίδα τῆς «Συμβολῆς», ἀναφέρονται ἐνίοτε καὶ παραπέμπουν σ᾿ αὐτὴν καὶ εὐγενῶς παραχωροῦν ὑλικό τους γιὰ ἀναδημοσίευσι στὸν παρόντα ἱστοχῶρο. τοὺς εὐχαριστοῦμε καὶ ἀπὸ τὴν θέσι αὐτή.

᾿Εν πάσῃ περιπτώσει, ἂν εἶναι θέλημα θεοῦ, παρ᾿ ὅλες τὶς τεχνικὲς οἰκονομικὲς καὶ ἄλλες δυσκολίες ποὺ ἀντιμετωπίζουμε, ἡ «Συμβολὴ» (ἔντυπη καὶ διαδικτυακὴ) θὰ συνεχίσῃ τὴν πορεία της μὲ τὶς προϋποθέσεις ποὺ ἔχουν διαγραφῆ ἀπὸ τὸ 2003 μέχρι σήμερα καὶ μὲ τὴν συνεργασία τῶν φίλων καὶ μελῶν της.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Παρ 11 Ιουν 2010, 00:26:13

Περιγραφὴ τοῦ βασικοῦ ἀρχείου

Συνεχίζεται ἡ ψηφιοποίησις, ἡ δημοσίευσις καὶ ὁ σχολιασμὸς τοῦ ἀρχείου ἠχογραφήσεων ψαλμῳδιῶν καὶ ὕμνων. μόνον οἱ μαγνητοφωνήσεις τῶν ἐτῶν 1988 καὶ 1989 εἶναι κάπου 200 φωνοταινίες. ἀπὸ αὐτὲς ἔχει παρουσιαστῆ μέχρι τώρα περίπου τὸ 25% τοῦ ὑλικοῦ· δηλαδὴ ἔχουμε δρόμο ἀκόμη μπροστά μας! οἱ ἐπισκέπτες καὶ τὰ μέλη θὰ βαρεθοῦν νὰ βλέπουν δημοσιεύσεις μαγνητοφωνήσεων κυρίως τοῦ 1989. καὶ μετὰ ἀκολουθοῦν τῶν ὑπολοίπων ἐτῶν. ὑπάρχουν ἐπίσης καὶ περισσότερες ἀπὸ 100 φωνοταινίες μὲ ἠχογραφήσεις τῆς περιόδου 1963-1980. πιὸ ἀναλυτικὰ τὰ στατιστικὰ στοιχεῖα τῆς βασικῆς συλλογῆς ἔχουν ὡς ἀκολούθως.


α΄ πρωτότυπες ἐγγραφές

Μία ἀπὸ τὶς πρῶτες ἐγγραφὲς ποὺ ἐπραγματοποίησα ὁ ἴδιος ἦταν στὶς 16 μαρτίου τοῦ 1987 (παραμονὴ τῆς μνήμης τοῦ ἁγίου ᾿Αλεξίου, πανηγυρικὸς ἑσπερινός), μᾶλλον μὲ δανεικὸ κασεττόφωνο, ἀλλὰ μετὰ πέρασε πάνω ἀπὸ ἕνα ἔτος, γιὰ νὰ ἀρχίσω τὴν συστηματικὴ συλλογή μου. αὐτῆς τῆς συλλογῆς οἱ πρῶτες 200 φωνοταινίες ἐνεγράφησαν ἢ ἀπεκτήθησαν (ἀπὸ ἄλλους συλλογεῖς) τὰ ἔτη 1988 καὶ 1989· στὸ 1988 ἀνήκουν περίπου 20 φωνοταινίες, καὶ οἱ ὑπόλοιπες στὸ 1989. ἄλλες 100 περίπου φωνοταινίες προστέθηκαν στὴν συλλογή μου κατὰ τὴν διετία 1990-1991, γιὰ νὰ φτάσουν συνολικὰ σχεδὸν τὶς 300. στὴν ἑπόμενη διετία 1992-1993 ἡ συλλογὴ ἐμπλουτίζεται λίγο ἀκόμη, ἐνῷ ἄλλες 50 περίπου φωνοταινίες περιέχουν ἐγγραφὲς ποὺ πραγματοποίησα κατὰ τὰ ἑπόμενα ἔτη μέχρι τὶς 25 μαρτίου 2009, ἡ ὁποία οὐσιαστικῶς εἶναι καὶ ἡ τελευταία ἐγγραφὴ σὲ φωνοταινία. ἐφεξῆς ὅποιες ἠχητικὲς ἐγγραφὲς γίνονται ὑπ᾿ ἐμοῦ εἶναι σὲ ἠλεκτρονικὰ ἀρχεῖα νέας τεχνολογίας, καὶ μόνον κατ᾿ ἐξαίρεσιν μπορεῖ πλέον νὰ τύχῃ νὰ γίνῃ ἐγγραφὴ σὲ φωνοταινία (γιὰ τεχνικοὺς ἴσως λόγους).

20 περίπου εἶναι οἱ φωνοταινίες τοῦ ἔτους 1988.
180 περίπου οἱ φωνοταινίες τοῦ ἔτους 1989.
23 εἶναι οἱ φωνοταινίες τοῦ ἔτους 1990.
75 περίπου φωνοταινίες τοῦ ἔτους 1991.
15 περίπου φωνοταινίες τοῦ ἔτους 1992.
26 περίπου φωνοταινίες τοῦ ἔτους 1993.
49 περίπου φωνοταινίες τῶν ὑπολοίπων ἐτῶν μέχρι τὸν μάρτιο τοῦ 2009.

Ἔτσι ἀπὸ τὴν ἄνοιξι τοῦ 1987 μέχρι τὴν ἄνοιξι τοῦ 2009 συμπληρώθηκε ἕνα διάστημα 22 ἐτῶν μὲ καταγραφὲς βυζαντινῆς μουσικῆς σὲ φωνοταινίες. πλουσιώτερη ὑπῆρξε ἡ τριετία 1989-1991. ὅμως μέσα σὲ αὐτὸ τὸ ἀρχεῖο ἔχουν ἐνταχθῆ καὶ ἠχογραφήσεις ἀρκετὰ παλαιότερες τοῦ 1987, ὅπως ἐλάχιστες τοῦ 1925, 1930, 1961 καὶ ἄλλων ἐτῶν (κυρίως ἀντιγραφὲς ἀπὸ διάφορες ἐκπομπές μὲ ᾿Ιάκωβο Ναυπλιώτη καὶ ἄλλους παλαιοὺς ψάλτες τῶν ἀρχῶν καὶ τῶν μέσων τοῦ 20οῦ αἰῶνος).


β΄ παλαιὲς ἠχογραφήσεις ποὺ πραγματοποιήθηκαν ἀπὸ ἄλλους συλλέκτες

Πρόκειται γιὰ ἠχογραφήσεις ποὺ ἐνσωματώθηκαν στὸ παρὸν ἀρχεῖο πρὸ ἐτῶν, πρὸ τοῦ ἔτους 2001·
1 φωνοταινία τοῦ 1963,
5 φωνοταινίες τοῦ 1964,
4 φωνοταινίες τοῦ 1965,
1 φωνοταινία τοῦ 1967,
1 φωνοταινία τοῦ 1970,
1 φωνοταινία τοῦ 1971,
1 φωνοταινία τοῦ 1975,
27 φωνοταινίες τοῦ 1978,
54 φωνοταινίες τοῦ 1979,
32 φωνοταινίες τοῦ 1980,
4 φωνοταινίες τοῦ 1982,
4 φωνοταινίες τοῦ 1983,
2 φωνοταινίες τοῦ 1985,
1 φωνοταινία τοῦ 1986.

Οἱ ἠχογραφήσεις αὐτὲς ἀποτελοῦν ἕνα πολὺ καλὸ συμπλήρωμα τῶν δικῶν μου ἠχογραφήσεων γιὰ τὰ πρὸ τοῦ 1988 ἔτη.

Αὐτὴ εἶναι ἡ βασικὴ συλλογή, ἡ ὁποία σταδιακῶς ἔχει ἀρχίσει νὰ παρουσιάζεται ἐδῶ. ἐν τῷ μεταξὺ ἡ συλλογὴ αὐτὴ πλέον ἐμπλουτίζεται καὶ μὲ ἄλλες παλαιὲς ἐγγραφὲς σὲ φωνοταινίες, ποὺ ἔχουν κάμει ἄλλοι συλλέκτες, καὶ οἱ ὁποῖοι ἀπὸ τὸ 2009 καὶ μετὰ παραχωροῦν τὸ ὑλικό τους γιὰ ψηφιοποίησι καὶ δημοσίευσι. σ᾿ αὐτὰ θὰ ἀναφερθῶ σὲ ἄλλο μήνυμα παρακάτω.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Παρ 11 Ιουν 2010, 00:56:42

Τεχνικὰ στοιχεῖα τοῦ βασικοῦ ἀρχείου

Τὸ ἀνωτέρω «βασικὸ» ἀρχεῖο (συλλογη πρώτης περιόδου) εἶναι καταγεγραμμένο σὲ φωνοταινίες τῶν ἑξῆς ἑταιρειῶν:

φωνοταινίες τῶν 46΄
Intersonic AD46, type I (normal), bias normal, EQ: 120 μs. (7)
Raks RX 46, normal position, type I. (2)
TDK D46, normal position, type I. (4)

φωνοταινίες τῶν 60΄
Ampex 672, c60, normal bias, 120 μsec eq [Ampex Corporation, USA]
BASF LH 60, normal, bias Fe, EQ 120 μs.
DaQ [=Dynamism and Quality] RD-X 60, dynamic range, iec I, type I, normal position. (14)
Denon DX60, normal position (type I), bias: normal, EQ: 120 μs. (11)
Denon DX1/60 normal position (type I), bias: normal, EQ: 120 μs. (13)
Denon KF 60GB, normal position (type I) [Nippon Columbia Co., ltd, Japan].
Fuji DR60, type I, bias: normal, EQ: 120 μs, [Fuji Photo Film Co., ltd, Japan]
GoldStar HD60, position normal (type I), bias: normal, EQ: 120 μs. [GoldStar Co., ltd]
Hi Fi, C60, low noise, compact cassette. (6)
Hi Fi, HF60, type I, normal bias, 120 μs EQ.
Hitachi DL60, position normal, compact cassette. (2)
Hi-Tech c-60, normal bias, compact cassette. (6)
Magli SD-60, type-N, normal position, dynamic cassette, tape selector Normal, bias normal EQ - 120 μs [Magneton LTD, Germany]. (82)
Maxell LN60, position normal, tape selector Normal (type I), bias normal, EQ 120 μs. (18)
Maxell LN C60, position normal, compact cassette.
Maxell UL60, position normal, tape selector Normal (type I), bias normal, EQ 120 μs. (3)
Maxell UR60, position normal, type I. [Japan] (7)
Maxell UR-F60, position IEC, type I, Normal.
S Media MM C-60 [the same with Samsung MM C-90], normal position, type I, normal, EQ 120 μs [S = Saehan, Korea]. (11)
Philips FS 60, type I, position normal, 120 μs EQ. (2)
Raks DX 60, normal position, type I, precision cassette mechanism.
Raks ED-S 60, normal position, type I.
Raks HD-X 60, normal position, type I, precision cassette mechanism. (2)
Raks RX 60, normal position, type I. (2)
Scotch BX/60 (90m), position I, 120 μs EQ, normal bias, polarisation normale. (47)
SM co, 60 min.
Sony, CHF 60, compact cassette, type I (normal) position.
Sony, HF 60, type I, (normal) position, normal bias, 120 μs EQ.
Sony, EF (EFB) C-60, type I, (normal) position, normal bias, 120 μs EQ. (133)
Sony, HF 60c, compact cassette, position normal/normal bias. (2)
Sony, HF 60n, compact cassette. (2) [Sony magnetic Products, Inc., Japan]
Sony, UX-S 60, position chrome, type II, high (CrO2) bias, 70 μs EQ.
Star C-60 LN (low noise), 60 min. (2 X 30 min.), 1 7/8ips.
TDK AD60, iec I / type I, position normal, EQ: 120 μs, compact cassette. (2)
TDK D-C60, normal bias, EQ: 120 μs, compact cassette.
TDK D60 (90m), 60 min., @ 1-7/8ips (2 X 30 min.), position selector = normal (iec I / type I), bias: normal, EQ: 120 μs, dynamic cassette [TDK Corporation, Japan]. (51)
T’nB Ferro CN60 (7)
᾿Επίσης ὑπάρχουν ἄλλες 13 φωνοταινίες τῶν 60΄, ποὺ δὲν γνωρίζω τὰ στοιχεῖά τους· πρόκειται γιὰ φωνοταινίες ποὺ ἔσπασε ἢ διελύθη τὸ περίβλημά τους καὶ τὶς μετέφερα σὲ ἄλλο κέλυφος.

φωνοταινίες τῶν 74΄
Denon DX1/74 normal position (type I), bias: normal, EQ: 120 μs. (2)

φωνοταινίες τῶν 90΄
Konica KX 90, type I (normal) position, normal bias, 120 μs EQ [Konica Corporation, Japan].
Magli SD-90, type-N, normal position, dynamic cassette, tape selector Normal, bias normal EQ - 120 μs [Magneton LTD]. (45)
Maxell LN90, position normal, tape selector Normal (type I), bias normal, EQ 120 μs.
Maxell LN C90, position normal, compact cassette.
Raks RX 90, super slimTM, TS 2240 [Raks Electronic Co.]
Samsung MM C-90, type I, normal, EQ 120 μs. (4)
Sanyo C-90 LN (low noise), compact cassette tape.
TDK D90, normal bias, 120 μs EQ, dynamic cassette. (5)


46΄ x 13 = 10h
60΄ x 439 = 439h
60΄ x 13 = 13h
74΄ x 2 = 2h 30΄
90΄ x 59 = 88h 30΄
σύνολον 552h
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Παρ 11 Ιουν 2010, 01:05:56

Οἱ ἐγγραφὲς ἔγιναν μὲ διάφορα ῥαδιοκασεττόφωνα καὶ κασεττόφωνα. ὅσα ἐχρησιμοποίησαν ἄλλοι δὲν τὰ γνωρίζω. ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ἐχρησιμοποίησα ἐγὼ κάποια δὲν ἔχω συγκρατήσει τὰ στοιχεῖά τους. παραθέτω ὅσα θυμοῦμαι·

— Τὸ πρῶτο ῥαδιοκασεττόφωνο, ἰαπωνικό, παλαιό, πρὸ 43 ἐτῶν, μεγάλο, μὲ ἰσχυρὴ ἐμβέλεια στὴν λῆψι ῥαδιοφωνικῶν ἐκπομπῶν σὲ διάφορες συχνότητες (μέχρι βραχέα καὶ ὑπερβραχέα), δὲν ἐπωλεῖτο τότε στὴν ῾Ελλάδα, καὶ τὸ εἶχε φέρει ἀπὸ τὸ ἐξωτερικὸ ὡς δῶρο στοὺς γονεῖς μου ἕνας θεῖός μου, ἀδελφὸς τῆς μητέρας μου, ὁ ὁποῖος ἦταν ναυτικός· δὲν θυμοῦμαι τὴν μάρκα οὔτε ἄλλα χαρακτηριστικά.

– ῥαδιοκασεττόφωνο AWA, μοντέλο SRE-2000, στερεοφωνικὴ ῥαδιοφωνικὴ λῆψι, κασεττόφωνο, ἐγγραφεύς· μεγάλο, πρὸ 35 ἐτῶν περίπου, ἴσως αὐστραλιανό, τὸ ἔχω ἀκόμη, ἂν καὶ παρωπλισμένο πλέον.

– ἀνάμεσα στὰ ἄλλα χρησιμοποίησα μέσα στὸ 1989-1990 καὶ ἕνα διπλοκάσεττο, δηλαδὴ ῥαδιοκασεττόφωνο ποὺ ἔπαιρνε δύο φωνοταινίες ταυτοχρόνως· οὔτε αὐτοῦ θυμοῦμαι τὴν μάρκα ἢ ἄλλα στοιχεῖα.

– ῥαδιοκασεττόφωνο Silver (ἄγνωστο μοντέλο), μικρό, φορητό, μὲ ἕνα ἠχεῖο, ἀλλὰ στερεοφωνικὴ λῆψι καὶ ἐγγραφή [εἶχα τοὐλάχιστον δύο τέτοια].

– κασεττόφωνο ἐγγραφῆς μικρὸ General Electric (ἄγνωστο μοντέλο), φορητό, ἔπαιρνε τὶς συνήθεις φωνοταινίες κανονικοῦ μεγέθους, ἕνα ἠχεῖο, πολὺ καλὴ ἐγγραφή.

– κασεττόφωνο ἐγγραφῆς μικρὸ Sony, μοντέλο TCM-150, φορητό, συνήθεις φωνοταινίες κανονικοῦ μεγέθους, ἕνα ἠχεῖο, πολὺ καλὴ ἐγγραφή.

– ῥαδιοκασεττόφωνο Sony, μοντέλο CFM-20, φορητό, μονοφωνικό.

– ῥαδιοκασεττόφωνο cd player καὶ mp3 τῆς Sony, μοντέλο CMT-EH10, ψηφιακὸ ῥαδιόφωνο.

Μὲ τὰ τρία τελευταῖα βασικὰ μεταφέρω τὸ ἀρχεῖό μου σὲ ψηφιακὴ μορφή.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: ἀρχεῖον ἠχογραφήσεων

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Παρ 11 Ιουν 2010, 04:36:21

Dionysios έγραψε:ἐν τῷ μεταξὺ ἡ συλλογὴ αὐτὴ πλέον ἐμπλουτίζεται καὶ μὲ ἄλλες παλαιὲς ἐγγραφὲς σὲ φωνοταινίες, ποὺ ἔχουν κάμει ἄλλοι συλλέκτες, καὶ οἱ ὁποῖοι ἀπὸ τὸ 2009 καὶ μετὰ παραχωροῦν τὸ ὑλικό τους γιὰ ψηφιοποίησι καὶ δημοσίευσι. σ᾿ αὐτὰ θὰ ἀναφερθῶ σὲ ἄλλη εὐκαιρία.


῾Ο λόγος τώρα γιὰ τὶς ἠχογραφήσεις ποὺ ἀπὸ τὸ 2001 περίπου καὶ μετὰ (καὶ κυρίως ἀπὸ τὸ 2009) μᾶς δίνουν ἄλλοι φιλόμουσοι συλλέκτες γιὰ ψηφιοποίησι καὶ δημοσίευσι στὴν παροῦσα ἱστοσελίδα. τὸ περισσότερο ὑλικὸ εἶναι πάλι σὲ φωνοταινίες, ἀλλὰ ἐνίοτε κάποιοι δίνουν καὶ ἠχογραφήσεις σὲ ἠλεκτρονικὴ μορφή (σὲ ψηφιακοὺς δίσκους). πρόκειται κυρίως γιὰ φωνοταινίες τῶν 60 λεπτῶν ἢ γιὰ ψηφιακοὺς δίσκους περίπου ἴδιου χρόνου (ἀπὸ 50 μέχρι 70 λεπτά)· οἱ ἐξαιρέσεις εἶναι μᾶλλον σπάνιες, ὁπότε θὰ ὑπολογίσωμε ὡς μέσον ὅρο χρονικῆς διαρκείας κάθε ἀρχείου τὴν 1 ὥρα. οἱ ἠχογραφήσεις ποὺ μᾶς ἔχουν παραχωρηθῆ μέχρι τώρα κατατάσσονται χρονικῶς ὡς ἑξῆς·

1930 φωνοταινία 1
1955 φωνοταινία 1
1960 φωνοταινίες 2
1965 2
1970 1
1974 1
1976 1
1980 3
1982 2
1983 2
1984 5
1988 1
1989 1
1991 1
1992 7
1993 2
1994 1
1995 1
1997 2
1999 16
2000 5
2001 12
2002 10
2003 5
2004 5
2005 20
2006 27
2007 30
2008 8
2009 26

σύνολον 200 φωνοταινίες ἢ ἀκριβέστερα 200 ὧρες.

᾿Επίσης ὑπάρχει ἕνας μεγάλος ἀριθμὸς ἠχογραφήσεων (περίπου 60 ὡρῶν συνολικῶς), ποὺ ἀκόμη δὲν ἔχει προσδιορισθῆ μὲ ἀκρίβεια τὸ χρονολογικὸ στίγμα τους, ἀλλὰ πάντως εἶναι ἀπὸ τὸ 2001 καὶ μετά. κατὰ εὐτυχῆ σύμπτωσι ὅλες αὐτὲς οἱ παραχωρηθεῖσες ἠχογραφήσεις τῶν φίλων τῆς «Συμβολῆς» συμπληρώνουν τὸ βασικὸ ἀρχεῖό μου κυρίως γιὰ τὴν χρονικὴ περίοδο 1994-2009, κατὰ τὴν ὁποία πραγματοποίησα σχετικῶς πολὺ λίγες ἐγγραφές.


Ἂν τώρα κατατάξωμε ὅλο αὐτὸ τὸ ὑπὸ ψηφιοποίησι καὶ σταδιακῶς δημοσιευόμενο ὑλικὸ ἠχογραφήσεων σὲ χρονικὲς περιόδους ἀνὰ δεκαετία καὶ μὲ μονάδα μετρήσεως τῆς χρονικῆς διαρκείας τὴν φωνοταινία τῶν 60 λεπτῶν (ὡς μέσον ὅρο), θὰ ἔχουμε περίπου τὰ ἑξῆς ἀποτελέσματα·

1960 καὶ παλαιότερα ἔτη = 4 φωνοταινίες
1961 - 1970 = 15 φωνοταινίες
1971 - 1980 = 120 φωνοταινίες
1981 - 1990 = 245 φωνοταινίες
1991 - 2000 = 155 φωνοταινίες
2001 - 2010 = 200 φωνοταινίες
συνολικῶς ἀκουστικὸ ὑλικὸ διαρκείας ἄνω τῶν 700 ὡρῶν.

Ἂς ληφθῇ ὑπόψιν ὅτι σ᾿ αὐτὲς τὶς ἠχογραφήσεις περιλαμβάνονται καὶ κάποια ἀντίγραφα ἠχογραφήσεων παλαιοτέρων τοῦ 1970 καὶ τοῦ 1960, ἀλλὰ καὶ ὅτι μπορεῖ ὁ ἐνδιαφερόμενος γιὰ ἠχογραφήσεις παλαιότερες τοῦ 1970 νὰ δῇ τὸ ὑλικὸ ποὺ ἔχει προσφέρει στοὺς διαλόγους καὶ ὁ πρωτοψάλτης Δημήτριος ᾿Ιωαννίδης.

῾Επομένως ὑπάρχει ἡ βούλησις καὶ ἕνας βασικὸς προγραμματισμὸς γιὰ τὴν παρουσίασι ἑνὸς μεγάλου ὄγκου ἠχογραφήσεων ἐκκλησιαστικῶν ψαλμῳδιῶν καὶ ὕμνων. δὲν ξέρω βέβαια ἂν καὶ πότε καὶ πῶς θὰ ὁλοκληρωθῇ ἡ παρουσίασις ὅλου αὐτοῦ τοῦ ἠχητικοῦ ὑλικοῦ.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στην ᾿Ηχογραφήσεις ψαλμῳδιῶν καί ὕμνων

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 6 επισκέπτες

cron