Δημιουργία σωστής Χορωδίας

Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

Δημιουργία σωστής Χορωδίας

Δημοσίευσηαπό Ιωαννίδης Δημήτριος » Τετ 21 Ιαν 2009, 17:07:08

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΩΝ
ΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΧΟΡΩΔΙΑ

1) Η Χορωδία, διευθύνεται από ένα άτομο. Τον Χοράρχη. Οι υποδείξεις του, πρέπει να είναι σεβαστές και να εκτελούν-ται από όλους τους Χορωδούς.
2) Η επιτυχία της εμφανίσεως της Χορωδίας, εξαρτάται από τη δική σου προσοχή και σωστή εκτέλεση των Μαθημάτων, κα-θώς επίσης, και από την εφαρμογή των υποδείξεων
του Χοράρχη.
3) Έχεις υποχρέωση, να σέβεσαι και να υπολήπτεσαι τους συναδέλφους σου Χορωδούς και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τον Χοράρχη.
4) Να είσαι ακριβής και συνεπής, σε κάθε πρόβα και εκδήλωση, ώστε να σημειώνεται πρόοδος μουσική, πνευματική και καλλιτεχνική, καθώς επίσης, να μήν γίνεσαι αφορμή
καθυστερήσεων και άλλων επιπλοκών, στή λειτουργία της Χορωδίας.
5) Σε περίπτωση απουσίας σου, να πληροφορείς τον Δάσκαλο και Χοράρχη σου, διότι με μερικές αδικαιολόγητες απουσίες, είναι δυνατόν, να δημιουργήσεις προβλήματα στήν
πορεία της Χορωδίας.
6) Γιά τυχόν παρατηρήσεις σου ή παράπονο, να απευθύνεσαι στό Δάσκαλο και Χοράρχη σου, κατά προτίμηση, κατ’ ιδίαν.
7) Είναι απαραίτητο, σε κάθε αρχή και τέλος ενός Μαθήματος, να κοιτάζεις τον Χοράρχη. Ομοίως στίς θέσεις εκείνες, που επιβάλλεται διαφορετική χρονική αγωγή.
8) Τα Μαθήματα, ως επί το πλείστον, αρχίζουν από τη θέση του απλού χρόνου. Εάν όμως το μουσικό κείμενο, δέν επιδέχεται την θέση, σάν αρχή, και χρειάζεται έναρξη του
Μέλους από την άρση του χρόνου, τότε πρέπει οπωσδήποτε, να κτυπήσου-με πρώτα θέση στό χρόνο μας, και στήν άρση, να εκτελέσου-με την έναρξη του Μαθήματος.
9) Γνωστό είναι, ότι μετά από διαστολή, ο χαρακτήρας που ακολουθεί, εκτελείται ΠΑΝΤΑ στή θέση του χρόνου.
10) Να προσέχεις τα παρεστηγμένα, και να τα εκτελείς σωστά.
11) Εάν έχεις αμφιβολία γιά οτιδήποτε, απευθύνσου στόν Χοράρχη, γιά να σου αναλύσει τον τρόπο της εκτέλεσης.
12) Μεγάλη προσοχή, χρειάζεται στούς Σταυρούς και στίς Παύσεις. Η επιτυχία της Χορωδίας εξαρτάται, από το εάν εσύ, κόψεις το Μέλος, όταν συναντάς αυτά τα σημεία.
Και όταν λέμε « να κόψεις », το εννοούμε. Σάν να πέφτει τσεκούρι.
13) Στά σημεία που υπάρχει απόστροφος με σημειωμένη Δίεση, καλό θα είναι να εκτελείς, αντί της αποστρόφου, ίσον.
14) Όπου υπάρχει η ένδειξη « ΣΙΓΑ », εννοούμε σιγά και όπου υπάρχει η ένδειξη « ΠΟΛΥ ΣΙΓΑ », εννοούμε ψίθυρο.
15) Εάν είσαι στά Ισοκρατήματα, πρέπει να γνωρίζεις, ότι η προσφορά σου, είναι εξ’ ίσου πολύτιμη, διότι δέν νοείται Βυζαντινή Χορωδία, χωρίς Ισοκράτημα. Επίσης ότι είναι
ευκολότερο να ψάλλεις, παρά να Ισοκρατείς.
16) Τα Ισοκρατήματα, πρέπει να αλλάζουν ακριβώς στή θέση που υπάρχουν οι ενδεδειγμένες εναλλαγές, και όχι οπουδήποτε.
17) Το Ισοκράτημα, ακολουθεί την πορεία του Μέλους. Δηλαδή όταν υπάρχουν Σταυροί ή παύσεις, εφ’ όσον κόβεται το Μέλος, κόβεται και το Ισοκράτημα.
18) Όπου υπάρχει το Έτερον ή Σύνδεσμος, τούτο σημαίνει ότι δέν πρέπει να κοπεί στό σημείο εκείνο η Μελωδία.
19) Στά σημεία που υπάρχουν Υφέν, ο χαρακτήρας που καλύπτεται απ’ αυτό, ψάλλεται σάν να υπάρχει Κορώνα σ’ εκείνο το σημείο ( δηλαδή, επάνω στό Γοργό ).

Εάν Φίλε Συνάδελφε και Χορωδέ, εφαρμόσεις όλα τα ανωτέρω, να είσαι υπερβέβαιος ότι θα υπάρξει επιτυχία.


ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
ΑΡΧΩΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ
Δημήτριος Ιωαννίδης
Άρχων Πρωτοψάλτης της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως
Ιωαννίδης Δημήτριος
 
Δημοσ.: 554
Εγγραφη: Τετ 21 Ιαν 2009, 11:47:12

Επιστροφή στην Χορῳδία

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης

cron