"Σήμερον σωτηρία" και εορτή Εγέρσεως του Λαζάρου
Δημοσιεύτηκε: Τρί 07 Απρ 2009, 08:11:49
Έγραψα κάπου ένα μήνυμα το οποίο θεωρώ ότι μπορεί να οδηγήσει σε ένα καλό διάλογο και το παραθέτω και εδώ:
"βλέπω στην πλειονότητα των παλαιών Τυπικών ότι για την Απόλυση του Όρθου του Σαββάτου του Λαζάρου προβλέπουν το "Την κοινήν ανάστασιν". Απολυτίκιον Δεσποτικόν το οποίο σίγουρα είναι ταιριαστό να επισφραγίσει την Μεγάλη Δοξολογία.
Παρότι λόγοι ποικιλίας ίσως θα μπορούσαν να επιβάλουν την γνώμη για επαναφορά της αρχαιοτέρας και ίσως ορθότερης αυτής πράξεως δεν βρίσκω και εντελώς άστοχη την διάταξη του ΤΜΕ που προβλέπει το "Σήμερον σωτηρία".
Μην λησμονούμε ότι εκείνη την ημέρα ψάλλονται και τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια, το "Υπερευλογημένη" και η Ακολουθία έχει "τα δίκαια της Κυριακής".
Λόγοι ποικιλίας ίσως θα μπορούσαν να επιβάλουν την γνώμη για επαναφορά της αρχαιοτέρας
και ίσως ορθότερης αυτής πράξεως δεν βρίσκω και εντελώς άστοχη την διάταξη του ΤΜΕ που προβλέπει το "Σήμερον σωτηρία".
Συμφωνώ ότι η αρχαία πράξη είναι υπέρ του "Την κοινήν Ανάστασιν". Δεν βρίσκω όμως άστοχη και την διάταξη του ΤΜΕ.
Άλλωστε παρότι είναι προύμνιον της Αναστάσεως κι όχι Κυριακή του Πάσχα και τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια ψάλλουμε
και το "Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι"... και 8 Ιδιόμελα σαν να είναι Κυριακή, και το "Υπερευλογημένη υπάρχεις"...
Πάντως υπάρχει υποσημείωση για το θέμα στα Δίπτυχα του 2008 η οποία δυστυχώς φέτος έχει αφαιρεθεί
"βλέπω στην πλειονότητα των παλαιών Τυπικών ότι για την Απόλυση του Όρθου του Σαββάτου του Λαζάρου προβλέπουν το "Την κοινήν ανάστασιν". Απολυτίκιον Δεσποτικόν το οποίο σίγουρα είναι ταιριαστό να επισφραγίσει την Μεγάλη Δοξολογία.
Παρότι λόγοι ποικιλίας ίσως θα μπορούσαν να επιβάλουν την γνώμη για επαναφορά της αρχαιοτέρας και ίσως ορθότερης αυτής πράξεως δεν βρίσκω και εντελώς άστοχη την διάταξη του ΤΜΕ που προβλέπει το "Σήμερον σωτηρία".
Μην λησμονούμε ότι εκείνη την ημέρα ψάλλονται και τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια, το "Υπερευλογημένη" και η Ακολουθία έχει "τα δίκαια της Κυριακής".
Λόγοι ποικιλίας ίσως θα μπορούσαν να επιβάλουν την γνώμη για επαναφορά της αρχαιοτέρας
και ίσως ορθότερης αυτής πράξεως δεν βρίσκω και εντελώς άστοχη την διάταξη του ΤΜΕ που προβλέπει το "Σήμερον σωτηρία".
Συμφωνώ ότι η αρχαία πράξη είναι υπέρ του "Την κοινήν Ανάστασιν". Δεν βρίσκω όμως άστοχη και την διάταξη του ΤΜΕ.
Άλλωστε παρότι είναι προύμνιον της Αναστάσεως κι όχι Κυριακή του Πάσχα και τα Αναστάσιμα Ευλογητάρια ψάλλουμε
και το "Ανάστασιν Χριστού θεασάμενοι"... και 8 Ιδιόμελα σαν να είναι Κυριακή, και το "Υπερευλογημένη υπάρχεις"...
Πάντως υπάρχει υποσημείωση για το θέμα στα Δίπτυχα του 2008 η οποία δυστυχώς φέτος έχει αφαιρεθεί