Ιωαννίδης Δημήτριος έγραψε:Είναι μία περίπτωση, που μέχρι τώρα στα 55 μου χρόνια σαν διορισμένος Ιεροψάλτης, δεν μου έχει τύχει και πρέπει να παραδεχτώ, ότι δεν είμαι σίγουρος για την Τυπική Διάταξη, που θα πρέπει να ακολουθηθεί.
Θα ήθελα τις γνώμες των περισσότερο ειδικών από την ταπεινότητά μου, συνοδευόμενες φυσικά, και από τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία.
Κατὰ τὴν διακαινήσιμο ἑβδομάδα δὲν ψάλλεται παρακλητικὸς κανὼν στὴν θεοτόκο ἢ σὲ ἄλλον ἅγιο παρὰ μόνον ὁ τοῦ πάσχα. μόνον γιὰ τὸν ὄρθρο ὑπάρχουν κατὰ τὸ Τυπικὸν 3-4 ἐξαιρέσεις γιὰ μνῆμες ἁγίων ποὺ ἐπιτρέπεται νὰ ψαλῇ ὁ κανόνας τους μαζὶ μὲ τὸν τοῦ πάσχα. πέραν τοῦ ὄρθρου οὔτε αὐτό.
῾Ο σεβαστὸς πρωτοψάλτης κύριος ᾿Ιωαννίδης μᾶς δίδει ἐδῶ τὴν εὐκαιρία νὰ θυμηθοῦμε καὶ ἕνα ἄλλο σημεῖο, στὸ ὁποῖο κατὰ τὰ νεώτερα χρόνια ἔχει ἐπέλθει σύγχυσις· ὅτι στὴν «ἐναρκτήριο ἀκολουθία» τὴν τελουμένη ἀντὶ μεσονυκτικοῦ, ὡρῶν καὶ ἀποδείπνου δὲν ψάλλονται κανόνες.
Τὰ παραπάνω τεκμηριώνονται ἐπαρκῶς στὰ ἑξῆς·
1. Τριῴδιον, κυριακὴ ὀρθοδοξίας, μετὰ τὸν κατανυκτικὸ ἑσπερινό, σημείωσις περὶ τῶν κανόνων τοῦ μηναίου ἀπὸ τοῦ σαββάτου τοῦ Λαζάρου μέχρι τῆς κυριακῆς τοῦ ἀντίπασχα, ἤ τοι μεγάλης ἑβδομάδος καὶ διακαινησίμου, ἡ ὁποία μᾶς ἀπασχολεῖ ἐδῶ.
2. Τ.Μ.Ε., παράρτημα, περὶ τῆς νεκρωσίμου ἀκολουθίας ἐντὸς τῆς διακαινησίμου.
3. Τυπικὸν Βατοπεδίου ἔτους 1869, ἂν τύχῃ ἁγιασμὸς (πρώτη τοῦ μηνὸς) ἐντὸς τῆς διακαινησίμου· ἀναφέρει ὅτι δὲν ψάλλεται ὁ κανὼν τοῦ ἁγιασμοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι κανὼν πρὸς τὴν θεοτόκον, ἀλλὰ ἀντ᾿ αὐτοῦ ὁ τοῦ πάσχα.