Χορικό μέλος και Θεία Λειτουργία
Δημοσιεύτηκε: Πέμ 20 Ιαν 2011, 13:40:09
Με προβληματίζει ιδιαίτερα η δυνατότητα χορικής ή χορωδιακής απόδοσης των Ύμνων της Θείας Λειτουργίας.
Στην προσπάθεια αυτή έγω καταγράψει κάποια σύντομα "Κύριε ελέησον" πλ δ΄ της Μεγάλης Συναπτής (για "ποικιλία", αν και δεν είναι αναγκαία η μελοποίηση), τα Αντίφωνα, χρησιμοποιώ τα Τυπικά του Πέτρου Λαμπαδαρίου, τους Μακαρισμούς εκ του Αναστασιματαρίου του 1820, Απολυτίκια, το κλασσικό μέλος του Τρισαγίου Ύμνου, Προκείμενα και Αλληλουϊάρια του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, Χερουβικά κλασσικά σύντομα (αυτά σπάνια χορικά), "Άξιον εστίν" Γρηγορίου- Χουρμουζίου, Κοινωνικά αργά (Πατριαρχικής παραδόσεως αλλά και εξωτερικών ή παλαιοτέρων δασκάλων π.χ. Μπερεκέτη) αλλά και σύντομα (π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη με τριπλό Αλληλούια), Ύμνους απολύσεως σε β΄ ήχο.
Εκεί που δυσκολεύομαι στην πράξη (για την χορική απόδοση) είναι στα εκφωνητικά λειτουργικά (τα οποία δεν λέω πάντα σε κλιτόν αλλά και σε άλλους ήχους κάπως απαγγελτά).
Παρά την "καταγραφή" των εκφωνήσεων η εμμελής αυτή απαγγελία θέλει πολύ καλό συντονισμό, ενώ τα πράγματα είναι πιο εύκολα όταν χρησιμοποιώ κάποιες μελωδίες "σύντομες" (ρυθμικές- σαν ειρμολογικές).
Στην προσπάθεια αυτή έγω καταγράψει κάποια σύντομα "Κύριε ελέησον" πλ δ΄ της Μεγάλης Συναπτής (για "ποικιλία", αν και δεν είναι αναγκαία η μελοποίηση), τα Αντίφωνα, χρησιμοποιώ τα Τυπικά του Πέτρου Λαμπαδαρίου, τους Μακαρισμούς εκ του Αναστασιματαρίου του 1820, Απολυτίκια, το κλασσικό μέλος του Τρισαγίου Ύμνου, Προκείμενα και Αλληλουϊάρια του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, Χερουβικά κλασσικά σύντομα (αυτά σπάνια χορικά), "Άξιον εστίν" Γρηγορίου- Χουρμουζίου, Κοινωνικά αργά (Πατριαρχικής παραδόσεως αλλά και εξωτερικών ή παλαιοτέρων δασκάλων π.χ. Μπερεκέτη) αλλά και σύντομα (π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη με τριπλό Αλληλούια), Ύμνους απολύσεως σε β΄ ήχο.
Εκεί που δυσκολεύομαι στην πράξη (για την χορική απόδοση) είναι στα εκφωνητικά λειτουργικά (τα οποία δεν λέω πάντα σε κλιτόν αλλά και σε άλλους ήχους κάπως απαγγελτά).
Παρά την "καταγραφή" των εκφωνήσεων η εμμελής αυτή απαγγελία θέλει πολύ καλό συντονισμό, ενώ τα πράγματα είναι πιο εύκολα όταν χρησιμοποιώ κάποιες μελωδίες "σύντομες" (ρυθμικές- σαν ειρμολογικές).