῞Υμνοι διάφοροι, Γεώργιος Μιχαλάκης

Μαθητὴς τοῦ Στυλιανοῦ Τσολακίδη, ἐραστὴς καὶ ἐρευνητὴς τοῦ παλαιοῦ καὶ γνησίου πατριαρχικοῦ ὕφους
Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

Video Mnemosynon - To stadion

Δημοσίευσηαπό mimi » Παρ 04 Μαρ 2011, 03:10:40

GKM GDK Hymnoi Mnemosynou 2011
(http://www.mediafire.com/?ta561ct05jd7rfc)

Το στάδιον 630 kb
http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_MICHALAKIS_Georgios/GKM_Hel_2011_Triod_03_01_Ainoi_To_Stadion_RVRB.mp3

Βιντεο καμερα Canon Vixia/Legria HF20 camera.
υψηλη ποιοτητα ηχου (48 kHz sampling frequency).

The original high quality images (24 bit) found in the MTS file were of very
high quality, yet very hard to convert into continuous motion (in spite of my
use of the Vegas Pro 9.0 movie editor).

I found that using much lower image quality works conveniently.


Canon Vixia/Legria HF20 camera allows for EXTERNAL microphone input as well as
for MANUAL input volume adjustment.

Anyhow, here a "downsampled" version, from the original 2GB file.


Date/place of recording:
Saturday, 19 February, 2011, Poitiers, France, at the Church of St Jean de
Montierneuf
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE

Κοινωνικον Πετρου Πελοπον Πεντηκοστης ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ

Δημοσίευσηαπό mimi » Τρί 21 Ιουν 2011, 13:54:07

GKM psaltis Koinonikon Pentecost Petros Pelop SPECIAL INTERVALS

(http://www.youtube.com/watch?v=uvQRm1233TA)

Αξιολογες εισιν αι ΡΥΘΜΙΚΑΙ διαφοραι αναμεταξυ του κειμενου οπου εχρησιμοποιησα το 2005 ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ και το εν το βιντεο αναρτηθεντα εξ Ιωαννου και Στεφανου

Τα εν λογω διαστηματα ειναι ισος ο λογος ο οποιος ο Γεωργιος εκ Λεσβου να ηθελε να συστιματικοποιησε ζεχωριστον ηχον δια τον βαρυν διατονικον

Διαφοραι πηγαι υπογραμμιςουν οτι η φθορα το Β ηχου ειναι ΜΟΝΟΝ δια ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΝ του οτι ο Βαρυς εισ το κατω τετραχορδον οόιαςει ΟΛΙΓΟΝ ΤΙ με δεθτερον ηχον ΧΩΡΙΣ να ειναι καθ εαυτου Β ηχος

Παντως, ακουγωνται ΜΕΓΑΛΕΣ διφωνιες; τουλαχιστον εις την καθοδον εκ της επταφωνιας, δια τις οποιες εχει ομιλισει ηδη ο αγαπητος Ευαγγελος Σολδατος
Πνέων πατριαρχικοῦ ὕφους ἀὴρ // ἐντελῶς ἐξηφάνισται // Σίμωνος κάρα τε καὶ πέτρας αἰθὴρ.
Γεώργιος Κων/νου ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE

Καταβασίαι Πεντηκοστῆς Βαρὺς Διατονικὸς Τετραφων Χουρμουζίου

Δημοσίευσηαπό mimi » Τετ 22 Ιουν 2011, 21:13:09

Καταβασίαι Πεντηκοστῆς Βαρὺς Διατονικὸς Τετραφωνος Χουρμουζίου

Μετα κομικῆς εὶσαγωγῆς

(http://graeca.canto.ru/upload/MontrealPsaltiki/GKM_MICHALAKIS_Georgios/GKM_2011_Hellenic_Penticost_Katavass_Grave_Diatonic_Pentach_Tetraphon_Chourmouzios_Home_Rec_RVRB.mp3)

Ακουσμα με τον ΜΕΛΟΔΟΝ
http://www.youtube.com/watch?v=WVZ7Dq59QBg


Τι κάμνει ἡ ἐναρμόνιος φθορὰ τοῦ βαρεως επι του ανω ΖΩ

==== οταν το μελος ΠΡΟΣΠΕΡΝΑ εις τους ανω ΝΗ ΠΑ ΒΟΥ
======η φθορὰ τοῦ βαρεως επι του ανω ΖΩ
========ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΟ ΥΨΟΣ του ανω ΖΩ προς ΑΝΤΙΦΩΝΙΑΝ επι της βασεως
========Δημιουργει ΜΕΓΑΛΑ διαστηματα δυο υπερμειςονων τονων
==========ἦτοι του Ζω Νη
============και του Νη Π

=========ουτως ΔΙΑΣΠΑΟΝΤΑΣ την επταφωνιαν
========== αντισοτιχον παραδειγμα ειναι ο πλ Δ ==

=============οι παραδοσιακοι ψαλται εκτελουσιν τον ανω ΒΟΥ πολυ υψιλον
================ακομη και εν ΕΛΛΕΙΨΗ φθορας
================ η οποια καλιστα θα θδυνατο να ειναι η του ΤΡΟΧΟΥμ με φθορα τοθ ΠΑ επι του Κε == δημιουργοντας ουτος ανω Πα ΒΟυ == Δι ΚΕ


======================

==== οταν το μελος ΔΕΝ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑ εις τους ανω ΝΗ ΠΑ ΒΟΥ
======η φθορὰ τοῦ βαρεως επι του ανω ΖΩ εις ΣΠΑΝΙΑ παραδειγματα, δυναται να ΧΑΜΗΛΩΣΕΙ εναν ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΤΙΚΟΝ ΖΩ
===
Τα διαστηματα του ηχου αυτου ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ

σαμπαχοειδες
λεγετον
εναρμονιον


ΑΛΛΑ ΜΕΤΑΤΙΘΕΜΕΝΑ == χρειαζεται ΑΛΛΗμ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ κλιμακα δια να περιγραφθουν

Με τον ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ μελωδονμ ΔΕΝ εκαταφερα οπως θα επρεπε, αλλα παραθετω μια πρωτη προσπαθεια


Με την αναμενομενην ΝΕΑΝ εκδοσιν, ΘΑ βελτιωθει και αυτο το αρχειον

======================

Σμπερασματα

Τα ΠΛΗΣΙΕΣΤΕΡΑ διαστηματα ως προς την πραγματικοτηταν εισιν τα ΤΗΣ ΟΜΟΙΑΣ ΔΙΦΩΝΙΑΣ κατα την ΧΡΥΣΗΝ ΤΟΜΗΝ

ητοι
επταφωνια εις
[4a+3b = 1200 cents]
και διφωνιαν εις
([a/b = phi]
με συνολον διφωνιας εις σχεδον 354 cents (12 + 7 = 19/64 εις την 64ΕΤ κλιμακαν του Χρυσανθου

Η ενδιαμεσος σορδη ΜΕΤΑΒΑΛΕΤΑΙμ πολλακις ΑΝΤΙΣΤΡΦΟΝΤΑΣ τον Μεγαλυτερον και Μικροτερον διαστημα
Τουτον εν ολιγοις υποδεικνυουσιν αι διαφοραι φθοραι εναρμονιου, σπαθης, κλιτου και δεθτερρου ηχου οπου συναντουνται εις μελει του ηχου βαρεως διατονικου

Η ανθρωπινη φωνη και ακοη ΔΥΣΚΟΛΟΣ προσεγγιςονται δια συγχρονον τεχνολογικων επιτευγματων οπως τον ΜΕΛΟΔΟΝ

ΠΟΣΟ μαλλον ΑΔΥΝΑΤΟΝ εστι να προσεγγισθουν τα διστηματα αυτα δια παλαιων εγχορδων οργανων!!!

Εξ ου και η #πληθωρα# των φθορων.....




Second psaltic mode as well as variants of Barys diatonikos, have remained in Hellenic tradition with distinctive intervals that are usually chanted quite differently in the oriental world. It is based ont a progression of EQUAL thirds (about 354 cents) that seem to derive from a golden section division of the octave scale ([a/b = phi] and [4a+3b = 1200 cents]. When a plagal second modulation is placed in this mode, it is merely a reminder to push the INTERNAL (intermediate) interval a bit higher (maybe 10 to 30 cents) in melodies evolving around the fist interval above the third (= the "fourth"). Friedn Evangelos Soldatos maintains (and I agree) that we are NOT dealing with a change in MODE, but rather, a change in "system" (from equal thirds to "slightly adjusted" thirds evolving on fourths)
Συνημμένα
Kat_Ponto_Chourmouzios_GKM_MELODOS_intervals.png
Katavass_Pentikost_Grave_Diatonic_Pentach_Tetraphon_GKM_Golden_Section_Approximate_Tuning_Melodos_001.pdf
(37.86 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 422 φορές
Katavass_Pentikost_Grave_Diatonic_Pentach_Tetraphon_Chourmouzios.pdf
(78.81 KiB) Έχει μεταφορτωθεί 267 φορές
Πνέων πατριαρχικοῦ ὕφους ἀὴρ // ἐντελῶς ἐξηφάνισται // Σίμωνος κάρα τε καὶ πέτρας αἰθὴρ.
Γεώργιος Κων/νου ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE

Re: ῞Υμνοι διάφοροι, Γεώργιος Μιχαλάκης

Δημοσίευσηαπό mimi » Τετ 25 Φεβ 2015, 20:33:41

Περὶ βαρέως διατονικοῦ ἦχου ἔχω γράψει ἐκτενῶς ἐν τῷ παρελθόντι.

Τὰ συμπεράσματά μου εἶναι τὰ ἐξῆς
== ἔχει ἰδιόμορφον κλίμακαν (πχ τὸ Λέσβιον σύστημα ἐθεώρει τὸν ἦχον αὐτὸν ὡς ξεχωριστόν)

== ἀκούγεται

==== ὡς χρωματικός, καὶ χρησιμοποιεῖ, ἐν τοιαύτῃ περιπτώσῃ, ὄπως άναφέρει ὁ μαθητὴς τοῦ Ψάχου, Χαντζηθεόδωρος
====== ἀλλὰ ΔΕΝ χρησιμοποιεῖ ΣΥΝΕΧΩΣ τά ἀνοιχτὰ διαστήματα τῆς ὁμοίας διφωνίας τοῦ δευτέρου ἦχου

==== ὡς ἐναρμόνιος,
====== μετὰ κλιτοῦ ἐπὶ τοῦ Δι ἐν ἀναβάσει

====== μετὰ ἐναρμονίου φθορᾶς ἐπὶ τοῦ ἄνω Ζω,
======== μὲ ὑπερμείζωνας τόνους Ζω-Νη καὶ Νη-Πα διὰ τοὺς περισσοτέρους ἐκτελεστάς


====== σπανίως δὲ μετὰ σπάθης ἐπὶ τοῦ Γα

==== ὡς χρωματικός, μετὰ ζυγοῦ ἐπὶ τοῦ ἄνω Πα

== θεωρεῖται βαρὺς ἐπειδὴ τὸ πεντάχορδον αὐτοῦ εἶναι ἐλλειπές

Ἐπίσης
===ὁ Πεντάφωνος καὶ ἐπτάφωνος διαφέρουν τοῦ Πρωτοβαρέως

Κατὰ συνέπειαν

=== ἐν τῷ Πενταφώνῳ
==== ὁ Γα παραμένει σχεδὸν είς τὴν διατονικὴν αὐτοῦ θέσιν
==== οἱ δὲ ὑπόλοιποι (Δι, Βου, Πα, Νη) προσεγγίζουσιν τὸν Ζω (Xαμηλώνωνται)


=== τὸ ἴσον ΔΕΝ ἀλλάζει, διὀτι τὸ ἰσοκράτημα ἐπὶ τοῦ Πα μετατρέπει τὸ μέλος εἰς ἦχον πρῶτον παθητικόν, καταλήγοντα ἐπὶ τοῦ Ζω, ἤτοι, ἦχον ΠΡΩΤΟΒΑΡΗΝ

==== ὁ δὲ ἑπτάφωνος δημιουργείται
==== μὲ τὴν ἀναβασιν τοῦ Δι ἐις τὴν φυσικὴν αὐτοῦ θέσιν, μὲ τὸν Γα πλησίον αὐτοῦ
====== μὲ τὴν ἀνάβασιν τοῦ Ζω ἐις τὴν φυσικὴν αὐτοῦ θέσιν, μὲ τὸν Κε πλησίον αὐτοῦ

Ἄνωθι τοὺ Ζω, τὰ διαστήματα ποικήλουν
==== ἦτε ὡς ἀντιφωνία == ἢτοι διαστήματα έλλατωμένα διὰ το Ζω-Νη-Πα
==== ἦτε δημιουργώντας ἐπαυξημένον πεντάχορδον διὰ τοῦ φυσικοῦ Δι (χρώα ζυγοῦ ἐπὶ τοῦ ἄνω Πα)
==== ἦτε δημιουργώντας σχέσιν μετὰ τοῦ ἐλλατωμένου Γα (φθορὰ Ζω ἐναρμονίου ἐπὶ τοῦ ἀντιφωνοῦντος διατονικοῦ Ζω)


Αἱ δὲ φθοραὶ τοῦ κάτωθι πενταχόρδου προσεγγίζωσιν τὸ αὐτὸ καὶ ἴδιον ἰδιόῥυθμον ἄκουσμα.

Τὶ ψάλλουσιν οἱ περισσότεροι

== Ἰάκωβος =β ἦχον εἰς τὸ Τὀν Δεσπότην
== ἄλλοι== παθητικοΠρωτόβαρυν μετὰ φυσικοῦ Γα
== ἄλλοι== συνεχὲς Γα ὑψωμένον



ΓΚΜ == αὐτὰ τὰ ὁποία καὶ κυρήσει...


Καλὴ Τεσσαρακοστή.

ἀρχεία
(http://analogion.com/forum/showpost.php ... stcount=60)
Πνέων πατριαρχικοῦ ὕφους ἀὴρ // ἐντελῶς ἐξηφάνισται // Σίμωνος κάρα τε καὶ πέτρας αἰθὴρ.
Γεώργιος Κων/νου ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE

ΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΝΟΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Δημοσίευσηαπό mimi » Τρί 10 Μαρ 2015, 14:43:33

GKM
ΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΤΟΝΙΣΜΟΣ, ΠΑΡΑΝΟΗΜΑΤΙΣΜΟΣ (κακoν συντακτικον) και ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΣ....
(http://www.mediafire.com/watch/11dgigvpsioumcw/GKM_2015_Hellenic_Tonismos_Kallopismos_Paratonismos_Ekneurismos.mp4)





[QUOTE=Μελοποιος;201973]
Γνωριζουμε οτι μια θεση παρομοια μπορει να εκτελεσθει ισως και με δεκα διαφορετικους τροπους, χωρις αυτο να ειναι απαραιτητο.

Δεν ειναι τυχαιο οτι οι μεταφραστες μας αφησαν και μια τετοια "περιεργη" θεση.

Δεδομενου οτι οι μεταφρασεις των τριων γινονται κατα προσεγγιση του μελους οσον αφορα την ερμηνεια αφηνοντας τον εκαστοτε ψαλτη να ερμηνευσει με τη φωνη του αναλογως, στην συγκεκριμενη θεση, θελει να μας υπενθυμισει μια συγκεκριμενη αναλυση απο τις πολλες οι οποιες μονο η ακουστικη παραδοση συμπληρωνει.

Κατι γνωστο τοτε, σημερα μετις μετροφωνικες διδασκαλιες και ερμηνειες, φαινεται περιεργο η κατι αλλο.
Τα κενα ειναι πολλα. Τοτε μαθαιναν με τα αυτια.[/QUOTE]


Και την σημερον μετα των οφθαλμων, επισης.


[QUOTE=Μελοποιος;201973]
Η θεση αυτη θελει τον χαρακτηρα που προηγειται του γοργου με την αποστροφο, να εκτελεσθει πιο γρηγορα απο οτι πρεπει εκτελωντας το γοργο οπως ειναι γραμμενο. Ειναι μια πιο αναλυτικη γραφη. Σημερα δεν εκτελειται σχεδον απο κανεναν διοτι δεν διδασκεται.
Εχει να κανει με τον χρονο, ο οποιος δεν τοσο απολυτος οσο νομιζουμε.
Διασωζεται σε ηχογραφησεις του Ναυπλιωτη.[/QUOTE]



Εις την φασματογραφησιν εμφαινωνται οι διαφορετικοι τρποι τονισμου και καλλωπισμου
δια των παραμετρων της ΕΝΤΑΣΕΩΣ, ΣΥΧΝΟΤΗΤΟΣ και ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ.
Εν τη παραδοσιακη ψαλτικη, γινεται χρησις ΣΥΧΝΟΤΗΤΟΣ και ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ.
Η σωστη χρησις συνδιασμων ΣΥΧΝΟΤΗΤΟΣ και ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ τονιζει ορθος τα λεξεις, αλλα και επιφερει ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΑΣ τροποποιησεις του κειμενου.
Η κακη χρησις συνδιασμων ΣΥΧΝΟΤΗΤΟΣ και ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ καταληγει εις ΠΑΡΑΤΟΝΙΣΜΟΥΣ, ΠΑΡΑΝΟΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ (κακον συντακτικον) και ΕΚΝΕΥΡΙΣΜΟΥΣ....

Παν τονισμος και καλλωπιστικως δυναται οπως εκφρασθει, ουχι δε το αντιστροφον.
Πνέων πατριαρχικοῦ ὕφους ἀὴρ // ἐντελῶς ἐξηφάνισται // Σίμωνος κάρα τε καὶ πέτρας αἰθὴρ.
Γεώργιος Κων/νου ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
Άβαταρ μέλους
mimi
 
Δημοσ.: 41
Εγγραφη: Σάβ 11 Οκτ 2008, 14:01:11
Τοποθεσια: Poitiers, FRANCE

Προηγούμενη

Επιστροφή στην Γεώργιος Μιχαλάκης, ἠχογραφήσεις

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron