MTheodorakis έγραψε:Σοβαρὴ παράλειψη στὸ Ἱερατικὸ τοῦ π. Κ. Παπαγιάννη ἔκδ. 2007 (καὶ στὸ μικρό) εἶναι ἡ ἀπουσία τῆς ἄνω τελείας στὴν εὐχὴ τῆς ἐκτενοῦς μετὰ τὴν φράση «κατὰ τὸ πλῆθος τοῦ ἐλέους σου» στὸν ἑσπερινὸ καὶ τὸν ὄρθρο (Π. Τρεμπέλα, Αἱ τρεῖς λειτουργίαι σ. 59).
1. ῞Ενας ἀνυποψίαστος ἀναγνώστης σὲ μία πρώτη ἀνάγνωσι τῆς παρατηρήσεώς σου, Μανόλη, θὰ ἀπορήσῃ ἴσως πῶς, ἐνῷ γίνεται λόγος γιὰ εὐχὴ τοῦ ἑσπερινοῦ καὶ τοῦ ὄρθρου, παραπέμπεις στὴν λειτουργία. κάποια ἐπεξήγησις ἐδῶ θὰ ἦτο ἴσως ἀναγκαία (ὅπως ἐπὶ παραδείγματι αὐτὸ ποὺ σημειώνω στὴν §3).
2. Δὲν ἔχω μαζί μου τὸ νέον ἱερατικὸν ἐπιμελείᾳ τοῦ π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη, ἔχω ὅμως δύο παλαιότερα ιερατικὰ τῆς ΑΔ· σὲ κανένα δὲν προβλέπεται ἡ ἀνάγνωσις τῆς ἐν λόγῳ εὐχῆς στὸν ἑσπερινὸ ἢ στὸν ὄρθρο, ἀλλὰ μόνον στὴν λειτουργία.
3. Ἔρριξα μιὰ γρήγορη ματιὰ στὸ «Μικρὸν εὐχολόγιον» (τ. β΄, 1998) τοῦ Π. Τρεμπέλα καὶ διεπίστωσα ὅτι προβλέπει τὴν εὐχὴν αὐτὴν γιὰ τὸν ὄρθρο (σ. 228, ὅπου δὲν τὴν παραθέτει, ἀλλὰ παραπέμπει στὴν λειτουργία, διότι πρόκειται γιὰ τὴν ἴδια εὐχή), δὲν εἶδα ὅμως ἀντίστοιχη πρόβλεψι γιὰ τὸν ἑσπερινό (σ. 262-263). μᾶλλον δὲν θὰ τὸ πρόσεξα. μπορεῖς νὰ βοηθήσῃς;
4. Στὰ δύο παλαιότερα ἱερατικὰ ποὺ ἔχω ἡ ἐν λόγῳ εὐχὴ στὴν λειτουργία παρατίθεται πράγματι μὲ ἄνω στιγμὴ μετὰ τὴν φράσι «κατὰ τὸ πλῆθος τοῦ ἐλέους σου». ἑπομένως ἡ παράλειψις τῆς ἄνω στιγμῆς στὸν ἑσπερινὸ καὶ τὸν ὄρθρο τοῦ νέου ἱερατικοῦ ἴσως νὰ ὀφείλεται σὲ ἁπλῆ τυπογραφικὴ ἀβλεψία. κάτι τέτοιο ἐνισχύεται, ἂν ὑπάρχῃ ἡ ἄνω στιγμὴ στὴν λειτουργία τοῦ νέου ἱερατικοῦ. ἐπειδὴ δὲν ἀναφέρεις τέτοια παράλειψι, συμπεραίνω ὅτι στὴν λειτουργία ὑπάρχει.
5. Παρὰ τὰ ἀνωτέρω, ἀπὸ νοηματικῆς καὶ φιλολογικῆς πλευρᾶς δὲν μπορῶ νὰ ἀντιληφθῶ ποῦ ἔγκειται τὸ λάθος, ἂν τυχὸν ἀφαιρέσωμε αὐτὴν τὴν ἄνω στιγμὴ ἀπὸ τὴν συγκεκριμένη εὐχή. μήπως μπορεῖς νὰ τὸ ἐξηγήσῃς περισσότερο;
6. Μποροῦμε νὰ παρατηρήσωμε καὶ ἄλλες διαφορὲς στὸ κείμενο τῆς ἴδιας εὐχῆς μεταξὺ τῶν διαφόρων ἐκδόσεων (ἂν ὑπάρχῃ ἐνδιαφέρον).