«σκόλοψ τῇ σαρκί»

Κανόνες Δ. Συζήτησης
῾Η χρῆσις τοῦ δημοσιευομένου ὑλικοῦ καὶ τῶν συνημμένων ἀρχείων διέπεται ἀπὸ τοὺς παρακάτω ὅρους·
α) γιὰ τὰ πνευματικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1236
β) γιὰ τὰ ἐμπορικὰ δικαιώματα viewtopic.php?f=138&t=430&p=1237#p1237

«σκόλοψ τῇ σαρκί»

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τετ 03 Μαρ 2010, 08:56:20

«Καὶ τῇ ὑπερβολῇ τῶν ἀποκαλύψεων ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι, ἐδόθη μοι σκόλοψ τῇ σαρκί, ἄγγελος σατάν, ἵνα με κολαφίζῃ ἵνα μὴ ὑπεραίρωμαι» (2Κορ 12,7)

«Τί οὖν ἐστι τὸ λεγόμενον; ὅταν ἀνακαλύψωμεν τίς ποτέ ἐστιν ὁ σκόλοψ καὶ τίς ὁ ἄγγελος τοῦ σατάν, τότε καὶ τοῦτο ἐροῦμεν. τινὲς μὲν οὖν κεφαλαλγίαν τινὰ ἔφασαν αὐτὸν λέγειν ὑπὸ τοῦ διαβόλου γινομένην· ἀλλὰ μὴ γένοιτο... τί οὖν ἐστι τὸ λεγόμενον; σατὰν ὁ ἀντικείμενος λέγεται τῇ τῶν ῾Εβραίων φωνῇ... ῝Ο τοίνυν λέγει τοῦτό ἐστιν· Οὐκ εἴασεν ὁ θεὸς προχωρῆσαι τὸ κήρυγμα τὸ φρόνημα καταστέλλων ἡμῶν, ἀλλὰ συνεχώρησε τοῖς ἀντικειμένοις ἐπιτίθεσθε ἡμῖν. τοῦτο μὲν γὰρ ἱκανὸν ἦν κατασπάσαι τὸ φρόνημα, ἐκεῖνο δὲ οὐκέτι, τὸ τῆς κεφαλαλγίας.

Ἄγγελον τοίνυν σατανᾶν λέγει ᾿Αλέξανδρον τὸν χαλκέα, τοὺς περὶ ῾Υμέναιον καὶ Φιλητόν, πάντας τοὺς ἀντικειμένους τῷ λόγῳ, τοὺς φιλονεικοῦντας αὐτῷ καὶ πολεμοῦντας, τοὺς ἐμβάλλοντας εἰς δεσμωτήριον, τοὺς δέροντας, τοὺς ἀπάγοντας· ἐπειδὴ τὰ τοῦ σατανᾶ ἔπραττον. ὥς περ οὖν υἱοὺς διαβόλου καλεῖ τοὺς ᾿Ιουδαίους τὰ ἐκείνου ζηλοῦντας, οὕτω καὶ ἄγγελον σατὰν ἅπαντα τὸν ἀντιπίπτοντα» (᾿Ιωάννου τοῦ χρυσοστόμου, Εἰς τὴν Β΄ πρὸς Κορ., ὁμιλία 26η, κεφ. 2).

῞Ωστε κατὰ τὸν μεγαλείτερον ἑρμηνευτὴν τῶν Γραφῶν ᾿Ιωάννην τὸν χρυσόστομον, τὸν κληθέντα καὶ «στόμα τοῦ ἀποστόλου Παύλου», δὲν ἐννοεῖ ἐδῶ ὁ ἀπόστολος κάποια σωματικὴ ἀσθένεια, ἀλλὰ κάποιον ἄνθρωπον, κάθε ἀνθρωπον ὁ ὁποῖος ἀντιδρᾷ στὸ κήρυγμα τοῦ Χριστοῦ καὶ καταπολεμεῖ τὸν ἀπόστολον τοῦ Κυρίου Παῦλον. αὐτὴ εἶναι ἡ αὐθεντικὴ ἑρμηνεία τῶν πατέρων τῆς ἐκκλησίας· αὐτὴν δέχονται καὶ οἱ σοβαρώτεροι σύγχρονοι θεολόγοι καὶ ἑρμηνευταί.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: «σκόλοψ τῇ σαρκί»

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Τετ 03 Μαρ 2010, 13:52:07

Μὲ τὴν ἀνωτέρω ἑρμηνεία τοῦ ᾿Ιωάννου χρυσοστόμου συμφωνοῦν (καὶ τὴν ἀποδέχονται ὡς ὀρθὴ) οἱ ἑξῆς πατέρες καὶ ἐκκλησιαστικοὶ συγγραφεῖς·
᾿Ισίδωρος ὁ Πηλουσιώτης,
Θεοδώρητος Κύρου,
Φώτιος ὁ μέγας, πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως,
Εὐθύμιος Ζυγαβηνὸς μοναχός,
Οἰκουμένιος Τρίκκης,
᾿Αμβρόσιος,
Θεοφύλακτος ἀρχιεπίσκοπος Βουλγαρίας,
Νικηφόρος Θεοτόκης, ἀρχιεπίσκοπος ᾿Αστραχανίου καὶ Σταυρουπόλεως,
Νικόδημος ὁ ᾿Αθωνίτης (καὶ ῾Αγιορείτης).

᾿Εκ δὲ τῶν νεωτέρων ὁ ἐθνομάρτυς πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Γρηγόριος ὁ ε΄,
ὁ δρ θεολογίας καὶ φιλόλογος Κωνσταντῖνος Σιαμάκης,
ὁ ἀρχιμανδρίτης ᾿Αθανάσιος Σιαμάκης, ἱεροκήρυξ,
καὶ ἄλλοι.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι

Re: «σκόλοψ τῇ σαρκί»

Δημοσίευσηαπό Dionysios » Πέμ 04 Μαρ 2010, 22:38:34

Τὴν δημοσίευσί μου μὲ τὴν ἑρμηνεία αὐτὴ τοῦ ᾿Ιωάννου χρυσοστόμου περὶ τοῦ «σκόλοπος» τὴν γνωστοποίησα χτὲς καὶ σὲ ἄλλη ἱστοσελίδα δίνοντας ἁπλῶς τὸν σύνδεσμο ἐδῶ. σὲ ἐκείνη τὴν ἱστοσελίδα λοιπὸν κάποιος ἔγραψε τὸ παρακάτω σχόλιο.

ΧΧΧΧ έγραψε:

Μια παρατηρηση..
Ειναι καθαρα θεμα ερμηνειας και οχι ζητημα πιστεως.

Η Αποστολικη Διακονια της Εκκλησιας της Ελλαδος εχει διαφορετικη ερμηνεια. Οπως και πολλοι ακομα Πατερες της Εκκλησιας, που μιλανε για σωματικη ασθενεια, χωρις να την προσδιοριζουν επακριβως, για ευνοητους λογους.

Oσον αφορα τους "συγχρονους σοβαρους θεολογους", ας εχουμε και καποιες επιφυλαξεις, και ας κραταμε και μικρο καλαθακι, μην μας πεσουν βαρια τα διαφορα φρουτα που εχουν προκυψει εσχατως, με την φιλελευθερη θεολογια..

Ιδου ενα κειμενο της Αποστολικης Διακονιας: http://www.apostoliki-diakonia.gr/gr_ma ... 030629.PDF
Oπου μιλαει ξεκαθαρα για ασθενειες και ταλαιπωριες, κλπ.

Αλλωστε οταν λεει ο Κυριος: "ἀρκεῖ σοι ἡ χάρις μου ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν ἀσθενείᾳ τελειοῦται".
μαλλον ξεκαθαρα εννοει περι ασθενειας.. Οποτε μαλλον περι προσωπικης ερμηνειας τιθεται το προβλημα.

Σε καθε περιπτωση, ομως το νοημα ειναι το σημαντικο.
Οτι ειτε μας πειραζει καποιος και μας διαβαλει, ειτε εχουμε μια ασθενεια, γενικα εναν πειρασμο και μας δημιουργει προβληματα, δεν ευαρεστειται ο Θεος καθολου, με το να γογγυζουμε, αλλα εφοσον ταπεινωθουμε και δεχθουμε το θελημα Του, και το αντιμετωπισουμε ευχαριστιακα, θα μας ενδυναμωνει, και θα μας προβιβαζει σε ανωτερη πνευματικη ταξη, και εν τελει θα μας δικαιωσει.

Αυτο μετραει, και οχι τοσο οι προσωπικες, διαφορετικες ερμηνειες, που αλλωστε στο τελικο νοημα δεν διαφωνουν.

Και σε αυτο συμφωνουν ολοι οι Πατερες και οι θεολογοι και εμεις φυσικα.

Καλο ομως ειναι για να προαγεται ο διαλογος, να μην απανταμε σε ερωτηματα αδελφων, με ξερες παραπομπες και Links, γιατι ειναι λιγο απροσωπο, και ακομψο, και αυτο που μετραει εδω ειναι η διαπροσωπικη επικοινωνια, και λιγοτερο η επιμορφωση σε θεματα πιστεως, που μπορει να την εχει και καποιος εφοσον στρωθει απο μονος του στο διαβασμα..

Ο προσωπικος λογος εχει σημασια, γιατι ετσι οι ψυχες θερμαινονται, και μενουν κοντα στον Χριστο, και εχουν την μνημη του, εντονη, και χαραγμενη και οχι τοσο πολυ, η απλη συλλογη-αποκτηση, ξερων γνωσεων, εστω και σε θεματα πιστεως.

Να με συγχωρειτε, μπορει να κανω και λαθος.

῞Οταν τὰ ἔγραψε ὅλα τὰ παραπάνω, δὲν εἶχα δημοσιεύσει ἀκόμη τὸ δεύτερο μήνυμά μου· εἶχε δεῖ μόνον τὸ πρῶτο. σχολίασα ὡς ἑξῆς.

Dionysios έγραψε:Τετάρτη 3 μαρτίου 2010

᾿Αγαπητοί, δὲν γνωρίζω τὴν ἰδιότητα οὔτε τὶς θεολογικὲς σπουδὲς καὶ γνώσεις τοῦ γράψαντος τὰ ἀνωτέρω, ποὺ τοῦ δίδουν τὸ δικαίωμα μὲ τέτοια ἐλαφρότητα καὶ κατάμεστη εἰρωνεία νὰ ἀντιμάχεται πατερικὲς ἑρμηνεῖες, νὰ ἑρμηνεύῃ κατὰ τὸ δοκοῦν τὰ ἱερὰ κείμενα, νὰ ἀμφισβητῇ τὴν σοβαρότητα συγχρόνων ὀρθοδόξων θεολόγων, ἐμφανιζόμενος ὡς ἄλλος πάπας, μὲ τοῦ ὁποίου τὴν ἁγία γνώμη ὅποιος δὲν συμφωνεῖ εἶναι αἱρετικὸς ἢ τέλος πάντων ὄχι ὀρθὰ σκεπτόμενος καὶ πορευόμενος, καὶ νὰ ἀντιδρᾷ σὲ θεολογικὸ σχόλιό μου, τὸ ὁποῖο συνέταξα ὄχι προχείρως ἀλλὰ κατόπιν σχετικῆς μελέτης καὶ ἀνήρτησα στὴν δική μου ἱστοσελίδα.

᾿Επὶ τῆς οὐσίας καὶ εἰς τὰ δύο μηνύματά του ἔκαμε ἀόριστες ἀναφορὲς στὶς γνῶμες τῶν πατέρων, καὶ μάλιστα καὶ πολλῶν, χωρὶς ὅμως νὰ παραθέσῃ οὔτε μία πατερικὴ μαρτυρία. ἡ «ἀποστολικὴ διακονία» δὲν εἶναι ὀργανισμὸς ἑρμηνείας τῆς Βίβλου (τοὐλάχιστον μέχρι τώρα ἡ ἐκκλησία δὲν ἔχει παραχωρήσει σὲ κανέναν ὀργανισμὸ ἢ σύλλογο ἢ ἑταιρεία αὐτὸ τὸ μοναδικὸ καὶ πανάκριβο δικαίωμά της καὶ προνόμιό της), ἀλλὰ ἔχει ἄλλη ἀποστολή· τὸ δὲ κήρυγμα τῆς «Φωνῆς Κυρίου», ὅπου παρέπεμψε, εἶναι ἐνυπόγραφο (ἔστω καὶ μὲ ἀρχικὰ εἰς ὀλίγους μόνον γνωστά), καὶ βεβαίως ὁ συντάκτης ἔχει τὴν εὐθύνη τοῦ γραπτοῦ του, δὲν ἔχει ἀναφορὰ σὲ πατερικὴ μαρτυρία, καὶ πορεύεται —ὡς συνήθως— σύμφωνα μὲ τὶς καθιερωμένες ἑρμηνεῖες καὶ ἐξηγήσεις, χωρὶς αὐτὸ νὰ σημαίνῃ ὅτι αὐτομάτως ἀνάγεται εἰς πατερικὴν αὐθεντίαν καὶ θεοφώτιστον ἐκκλησιαστικὸν ἑρμηνευτὴν τῆς ῾Αγίας Γραφῆς. κανεὶς ποτὲ ἐκ τῶν συντελεστῶν τῆς «ἀποστολικῆς διακονίας» καὶ τῆς «Φωνῆς Κυρίου» εἰδικῶς δὲν εἶχε καὶ δὲν ἔχει τέτοιο φρόνημα, ἀλλὰ κάποιοι ἔχουν παρεξηγήσει τὰ πράγματα καὶ παραπλανοῦν ἀθελήτως τοὺς ἀναγνώστας τῶν κειμένων τους.

᾿Αγνοῶ γιὰ ποιόν λόγον ἐνωχλήθηκε ὁ ἀνωτέρω συντάκτης ἀπὸ τὴν ἑρμηνεία τοῦ ᾿Ιωάννου χρυσοστόμου, οὔτε εἶναι δική μου δουλειὰ νὰ ἐξετάζω τέτοια θέματα ποὺ ἀνήκουν σὲ ἄλλους ἐπιστημονικοὺς κλάδους. τὶς δὲ εἰρωνεῖες καὶ τὶς ἀπαξιωτικὲς φράσεις μὲ χρῆσι βοτανολογικῆς ὁρολογίας τὶς ἀφήνω ἐξ ὁλοκλήρου στὸν ἀρχικὸ χρήστη τους, ἀρνούμενος νὰ κατέλθω σὲ τέτοιο ἐπίπεδο.

Δὲν πρόκειται νὰ ἐπανέλθω στὸ συγκεκριμένο θέμα, δηλώνω γενικώτερα ἀπογοητευμένος ἀπὸ τὴν ἀψυχολόγητη ἀπέναντί μου στάσι κάποιων «ἀδελφῶν» ἐδῶ μέσα, συνήθως «διδασκάλων» ἐπὶ παντὸς θεολογικοῦ ἐπιστητοῦ καὶ ἐπὶ τῆς διαδικτυακῆς συμπεριφορᾶς, οἱ ὁποῖοι γίνονται (ἀσυνείδητα ἴσως) «σκόλοπες τῇ σαρκί μου» (τὸ ὄνομα εἶναι τριτόκλιτο, ὁ σκόλοψ — τοῦ σκόλοπος). δὲν πρόκειται ὅμως νὰ μὲ κάμψουν παρόμοιες ἐκδηλώσεις, παρὰ ὅποτε καὶ ὅπως καὶ ὅπου νομίζω θὰ κάνω χρῆσι τοῦ δικαιώματός μου ὡς μέλους τοῦ παρόντος διαδικτυακοῦ βήματος διαλόγου νὰ γνωστοποιῶ ὄχι τόσο τὴν γνώμη μου ἀλλὰ κυρίως ὅσα στοιχεῖα προκύπτουν ἀπὸ τὶς μελέτες μου καὶ τὶς ἔρευνές μου σχετικῶς μὲ τὴν θεματολογία διαφόρων συζητήσεων· ταῦτα ὑπὸ τὴν τριπλῆν ἰδιότητά μου τοῦ βαπτισμένου ὀρθοδόξως χριστιανοῦ, τοῦ πτυχιούχου τῆς θεολογίας καὶ τοῦ μελετητοῦ τῆς λειτουργικῆς παραδόσεως τῆς ἐκκλησίας (ἐξ οὗ καὶ τὸ χρέος μου ὡς συντάκτου τοῦ ἐτησίου τυπικοῦ τῆς ἐκκλησίας). ἐκτὸς φυσικὰ ἂν οἱ συντονισταὶ καὶ ὁ διαχειριστὴς θεωροῦν ὅτι δὲν ἔχω θέσιν ἐδῶ μέσα, ὁπότε ἂς μὲ ἐνημερώσουν καὶ ἂς μὲ διαγράψουν, μὲ ὅ,τι θὰ σημαίνῃ μία τέτοια ἐνέργεια ἀπὸ πάσης ἀπόψεως.

Μετὰ τὴν ἀπάντησί μου αὐτὴ ἐδημοσίευσα τὸ ἐδῶ δεύτερο μήνυμά μου μὲ τὰ ὀνόματα τῶν ἐκκλησιαστικῶν συγγραφέων ποὺ δέχονται τὴν ἴδια ἑρμηνεία μὲ τὸν ᾿Ιωάννη χρυσόστομο.
Διονύσιος ᾿Ανατολικιώτης, http://www.symbole.gr
e-mail: symbole@mail.com — Skype: dionysios-anat
«γηράσκω ἀεί διορθούμενος», τρίτη 11/7/2000
Άβαταρ μέλους
Dionysios
 
Δημοσ.: 3950
Εγγραφη: Πέμ 11 Σεπ 2008, 21:30:05
Τοποθεσια: ᾿Αθῆναι


Επιστροφή στην ῾Ερμηνεία καί σχολιασμός τῆς Βίβλου

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron