MTheodorakis έγραψε:Τὸ τροπάριο «Ἤχθης δι’ ἡμᾶς...» ἀπαντᾶται στὴν θ’ ᾠδὴ ἀναστασίμου κανόνα πλ. α’ ἤχου:
«ᾨδὴ θ’»
Ὁ εἱρμὸς
«Χαίροις παρ’ ἡμῶν Θεοτόκε βοήσωμεν οἱ πιστοὶ ὅτι Θεὸς Κύριος πάντων βασιλεὺς ἐξ αὐτῆς προέρχεται υἱὸς ἀνθρώπου γεγονώς. Δεῦτε ἄσατε θυγατέρες Ἱερουσαλὴμ βοῶσαι εὐλογημένη ἡ κοιλία σου ἡ σαρκὶ Θεὸν χωρήσασα».
Τροπάρια.
«Ἤχθης δι’ ἡμᾶς εἰς θυσίαν Χριστὲ ὡς πρόβατον καὶ ὡς ἀμνὸς ἄμωμος ὁ Ἐμμανουὴλ εἰς σφαγὴν ἑκούσιον μετ’ ἀνόμων λογισθείς. Δεῦτε ἴδετε αἱ πατριαὶ πᾶσαι τῶν ἐθνῶν τὸν ἐπὶ πάντων Θεὸν ἐν σαρκὶ κρεμάμενον τὴν ζωὴν τὴν ἀτελεύτητον.
Δεῦτε ἀπὸ θέας γυναῖκες εὐαγγελίστριαι καὶ τῇ Σιὼν εἴπατε δέχου παρ’ ἡμῶν χαρᾶς εὐαγγέλια τῆς ἀναστάσεως Χριστοῦ. Χαῖρε χόρευε καὶ φωτίζου Ἱερουσαλὴμ τὸν βασιλέα Χριστὸν θεασαμένη ἐκ τοῦ μνήματος ὡς νυμφίον προερχόμενον.
Δεῦτε τὴν ὑπέρθεον φύσιν ὑμνήσωμεν οἱ πιστοὶ καὶ πλαστουργὸν ἅπαντες τὴν ἀμερίστως τρισσαῖς ὑποστάσεσιν δοξαζομένην εὐσεβῶς. Πατέρᾳ ἀχρόνῳ αὐτοῦ Υἱῷ καὶ παρακλήτῳ καὶ παναγίῳ πνεύματι ἀσυγχύτως τε δοξάζοντες.
Ἄλλος» εἱρμός-κανόνας, ὁ σημερινὸς σταυροαναστάσιμος τοῦ πλ. α’ ἤχου θ’ ᾠδή (χφ. Σινὰ ΜΓ 83 θ’-ι’ αἰ. ἔκδ. Τὰ νέα εὑρήματα, φωτογραφία 96).
Περιπτώσεις χρήσης μὴ στιχηρῶν θεοτοκίων ὡς στιχηρῶν:
1) «Ὑπερευλογημένη ὑπάρχεις...» (κάθισμα Κυριακῆς β' ἤχου - στιχηρὸ αἴνων Κυριακῶν).
2) «Πολλὰ τὰ πλήθη τῶν ἐμῶν Θεοτόκε πταισμάτων...» (κάθισμα Τρίτης πλ. β' ἤχου - στιχηρὸ τοῦ «Κύριε τῶν δυνάμεων...»).
3) «Παρθένος ἔτεκες ἀπειρόγαμε...» (γ' ᾠδὴ 29 Σεπτεμβρίου καὶ 24 Νοεμβρίου - α' ἀντίφωνο τῶν παθῶν (ψάλλεται μὲ ἐνδιάμεσους στίχους (γεωγιανὸ-ἱεροσολυμιτικὸ κανονάριο ζ' αἰ., τυπικὸ ναοῦ ἀναστάσεως τοῦ 1122, χφ. Κουτλουμουσίου 85 ιγ' αἰ. μουσικό), καὶ στιχηρά (Dmitrievskij τ. 2 σ. 1052) μικροῦ ἁγιασμοῦ).
4) «Ἡ ἀρρήτως ἐπ' ἐσχάτων συλλαβοῦσα...» (ᾠδὴ μικροῦ ἁγιασμοῦ - μακαρισμοὶ Κυριακῆς πλ. β' ἤχου - ε' ἀντίφωνο τῶν παθῶν).