Πάρα πολύ ἐνδιαφέροντα χρήσιμα καί κατατοπιστικά τά παραπάνω.
Ἀκριβῶς ἐχθές στήν ἀκολουθία τοῦ Νυμφίου, ἀκούγοντας τό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, ἐσκεπτόμουν ὅτι αὐτό δέν ἐπιλέγεται σύμφωνο μέ τήν ὑμνολογία τῆς ἀκολουθίας, τό δέ ἐπιλεγόμενο γιά τόν ἑσπερινό ἀναφέρεται στήν θυγατέρα Σίμωνος τοῦ λεπροῦ ἤτοι τήν ἀδελφή τοῦ Λαζάρου.
Ἐσκεπτόμουν παραλλήλως καί τά περί ταυτίσεως τοῦ προσώπου ὐποστηριχθέντα. Ἐχθές ἐπίσης μοῦ ἐδώρησε ὁ Διονύσιος σέ φωτοστατικό ἀντίγραφο τήν Τάξιν 1990 τοῦ μακαριστοῦ Γ. Μπεκατώρου, ὅπου ξεφυλλίζοντάς την, ἔπεσε τό μάτι μου στήν Μ. Τετάρτη καί ὅπου ὁ μακαριστός ἐσημείωνε ἐντός παρενθέσεως μέ ἀραιά γράμματα μετά τήν λέξιν «πόρνη» τοῦ «ἐν ᾗ μνείαν ποιούμεθα τῆς ἀλειψάσης τὸν Κύριον μύρῳ πόρνης...» (κ α τ ά τ ή ν Π α ρ ά δ ο σ ι ν) καί ἀναρωτιόμουν σέ τί ἀνεφέρετο στό «πόρνης» ἤ στό «ὅτι πρὸ τοῦ σωτηρίου πάθους μικρὸν τοῦτο γέγονεν»;
Ἐπίσης θέλω νά ἀναφέρω ὅτι ἔχω διαβάσει σέ βιβλία τοῦ σεβ. μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ἱεροθέου καί συγκεκριμένα στό «Ἡ Ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ» (σελ. 123 κ.ἑ.) καί στό «Οἱ Δεσποτικές Ἑορτές» (σελ. 284) —ἀποσπάσματα τοῦ ὁποίου ὑπάρχουν ἐδῶ
http://www.pelagia.org/htm/b26.e.i_desp ... tes.10.htm— ὅτι, σύμφωνα μέ ἑρμηνεία τοῦ θεόπτου θεολόγου Πατρός ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, ὁ Κύριος ἐμφανίστηκε πρῶτα στήν Παρθένο Μαρία τήν Παναγία Μητέρα Του (δεῖτε § ιγ΄ συνδέσμου) καθώς καί τούς λόγους πού αὐτό δέν ἀναφέρεται σαφῶς ἀπό τούς εὐαγγελιστές καί ὑμνογράφους, σέ κάποιο δέ ἄλλο βιβλίο (μᾶλλον τοῦ ἰδίου συγγραφέως) γράφει ὅτι ἡ ἐξιστόριση τῆς συνάντησης τοῦ Κυρίου μέ τήν Μαρία τήν Παρθένο στό ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο τοῦ πλ. β΄ ἤχου ὑποδηλώνει τήν Θεοτόκο Μαρία.