MTheodorakis έγραψε:Ἡ μνήμη τοῦ ἁγίου προφήτου Δανιήλ, τοῦ νηστευτοῦ (Δν. α’ 12, θ’ 3, ι’ 2-3) ἴσως ἐπιλέχθηκε στὶς 17 Δεκεμβρίου καὶ ὡς συμβολικὴ τῆς ἀρχαίας ἑβδομαδιαίας (18-24 Δεκεμβρίου· βλ. Χ. Ἐνεισλείδου Ὁ θεσμὸς τῆς νηστείας σ. 115) νηστείας πρὸ τῶν Χριστουγέννων.
MTheodorakis έγραψε:«...ἐξ ἀνάγκης προηγοῦνται νηστεῖαι πρὸ τῶν τεσσάρων τούτων ἑορτῶν· ἤγουν πρὸ τῆς ἑορτῆς τῶν ἁγίων ἀποστόλων, τῆς γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ, τῆς μεταμορφώσεως τοῦ Χριστοῦ καὶ Θεοῦ ἡμῶν, καὶ τῆς Κοιμήσεως τῆς ἁγίας Θεοτόκου, πλὴν ἑπταήμεροι» (νε’ κανονικὴ ἀπόκριση Θεοδώρου Ἀντιοχείας τοῦ Βαλσαμῶν (+1205) πρὸς τὸν Μάρκο Ἀλεξανδρείας, ἔκδ. ῾Ράλλη-Ποτλῆ «Σύνταγμα τῶν θείων καὶ ἱερῶν κανόνων» τ. 4 σ. 488).
«Ἐννοεῖται ὅτι τὸ κατ’ ἀρχὰς αἱ νέαι αὗται νηστεῖαι ἐτηροῦντο ὑπὸ τῶν μοναχῶν, βαθμηδὸν ὅμως ἡ τῶν μοναστηρίων τάξις εὗρε μιμητὰς καὶ μεταξὺ τοῦ κοσμικοῦ κλήρου καὶ μερίδος ζηλωτῶν χριστιανῶν. ἕως οὗ μετὰ τὸ τέλος τοῦ δωδεκάτου αἰῶνος τὸ καθεστὼς τῶν μονῶν ἐπεβλήθη πλήρως καὶ ἐν ταῖς πόλεσιν» (Π. Τρεμπέλα «Λειτουργικοὶ τύποι Αἰγύπτου καὶ ἀνατολῆς» ἔκδ. β΄ 1993 σ. 368).
Επιστροφή στην Θέματα λειτουργικῆς
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες