Σελίδα 1 από 2

Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 05 Απρ 2010, 20:35:56
από MTheodorakis
Ἐν πρώτοις μνήσθητι Κύριε

Εἶναι ἀπαράδεκτο κατὰ τὴ θεία λειτουργία νὰ λέγεται δίς, γιὰ διαφορετικὰ πρόσωπα, τὸ «Ἐν πρώτοις» (κατὰ πρῶτον) «μνήσθητι Κύριε».

Ἀπομάκρυνση θυμιατοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 17 Μάιος 2010, 22:35:35
από MTheodorakis
Ἀπομάκρυνση θυμιατοῦ

Τὸ θυμιατὸ πρὶν καὶ μετὰ τὴ θυμίαση καπνίζει καὶ πρέπει νὰ ἀπομακρύνεται. Πῶς ὅμως; Σὲ μικροὺς ναοὺς τὸ πρόβλημα εἶναι ὀξύ.
Μεγάλη ἀμέλεια παρατηρεῖται καὶ στὴν ἀνανέωση τοῦ λιβανιοῦ κατὰ τὴ θυμίαση μὲ ἀποτέλεσμα τὸ καταφρονητικὸ κάπνισμα τοῦ ναοῦ καὶ τοῦ ἱεροῦ βήματος, ἐκτὸς τῶν φωνητικῶν συνεπειῶν στοὺς ψάλτες. Ἡ ἀκολουθία γίνεται δυσφορία γιὰ τοὺς παρόντες.

Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 11 Αύγ 2010, 21:00:57
από MTheodorakis
Παρακλητικοὶ κανόνες

Οἱ παρακλητικοὶ κανόνες ἄν δὲν τελοῦνται στὸ νάρθηκα κατὰ τὴν παλαιὰ τάξη (http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=32&t=115#p236), τουλάχιστον τὰ χαρτιὰ μὲ τὰ ὀνόματα τῶν μνημονευομένων δὲν πρέπει νὰ ἀκουμποῦν στὸ θυσιαστήριο, πάνω στὸ ὁποῖο τίθεται μόνο τὸ Εὐαγγέλιο καὶ δύο κηροπήγια (Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ τ. 1 σ. 61).

Re: Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 20 Δεκ 2011, 01:05:03
από Dionysios

Re: Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 21 Αύγ 2014, 23:41:21
από Dionysios

Re: Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 24 Μαρ 2015, 04:34:57
από Dionysios

Re: Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 28 Απρ 2016, 14:42:38
από MTheodorakis
Ἐννοεῖται ὅτι ἄν ἱερεὺς ἤ διάκονος βοηθεῖ τὸν ψάλτη τὸ κάνει ἀπὸ ἀναλόγιο καὶ ὄχι ἀπὸ τὸ ἱερό.

Re: Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 29 Απρ 2016, 12:50:56
από MTheodorakis

Re: Διάφορα τελετουργικά

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 24 Ιούλ 2017, 16:26:14
από MTheodorakis
Τὸ ἄρωμα τοῦ θυμιάματος πρέπει νὰ συμβάλει στὴν πνευματικὴ ἀνάταση καὶ προσευχή, ὄχι νὰ θυμίζει κολόνια.

Ἀκολουθία τοῦ καιροῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 16 Οκτ 2017, 22:59:12
από MTheodorakis
Ἀκολουθία τοῦ καιροῦ

Τὸ σημερινὸ τέμπλο ἀνάγεται στὸν ιδ’ αἰ. περίπου. Ἡ σημερινὴ ἀκολουθία εἶναι μιὰ «λειτουργικὴ τυποποίηση» ἁπλῶν προσκυνήσεων τῶν λειτουργῶν, οἱ ὁποίοι «ποιοῦσιν μετανοίας τρεῖς ἀσπαζόμενοι τὰς ἁγίας εἰκόνας καὶ εἰς τοὺς χοροὺς προσκυνοῦσι» (χφ. ΕΒΕ 662 εὐχολόγιο ιβ’-ιγ’ αἰ. ἔκδ. Π. Τρεμπέλα Αἱ τρεῖς λειτουργίαι σ. 1).

Τελεῖται ἄνευ ἐπιτραχηλίου, καθὼς αὐτὸ θὰ φορεθεῖ ἐπισήμως ὕστερα.