Σελίδα 3 από 5

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 10 Απρ 2015, 13:28:46
από Dionysios
᾿Απὸ τὴν διαδικτυακὴ τηλεόρασι τῆς Πεμπτουσίας.
Μεγάλη Τρίτη.


Τὸ κύριο θέμα τῆς μεγάλης τετάρτης.

[ Στὸ 4΄ 30΄΄ μιλάω γιὰ τὸ μυστήριο τοῦ εὐχελαίου καὶ μάλιστα ἀναφέρομαι στὴν διόρθωσι κάποιας παραλείψεως ποὺ ὑπῆρχε σὲ παλαιότερες ἐκδόσεις. στὴν ἀρχὴ πρέπει νὰ ἔλεγα περίπου ὅτι «τὴν μεγ. τετάρτη συνηθίζεται νὰ τελῆται καὶ τὸ μυστήριον τοῦ ἱεροῦ εὐχελαίου, ἀλλὰ στὰ παλαιότερα εὐχολόγια ὑπῆρχε μία παράλειψι» κ.λπ..]


῾Η μεγάλη πέμπτη.

Μεγάλη παρασκευή

Ποιοί ἀναγνώρισαν τὸν ᾿Ιησοῦν ἐπὶ τοῦ σταυροῦ ὡς Θεόν

Τὸ μέγα σάββατον.

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 28 Απρ 2015, 14:36:20
από Dionysios

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 28 Απρ 2015, 23:00:11
από Dionysios


Θερμὲς εὐχαριστίες στὸ ἱστολόγιο ᾿Αναστάσιος γιὰ τὴν πλήρη ἀναδημοσίευσι (http://anastasiosk.blogspot.gr/2015/04/2152015.html) καὶ σὲ ἀρκετοὺς ἀκόμη διαδικτυακοὺς τόπους γιὰ τὴν παράθεσι συνδέσμου πρὸς τὴν ἀρχικὴ δημοσίευσι στὴν Συμβολή.

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 02 Μάιος 2015, 19:59:31
από Dionysios
Dionysios έγραψε:


Θερμὲς εὐχαριστίες στὸ ἱστολόγιο ᾿Αναστάσιος γιὰ τὴν πλήρη ἀναδημοσίευσι (http://anastasiosk.blogspot.gr/2015/04/2152015.html) καὶ σὲ ἀρκετοὺς ἀκόμη διαδικτυακοὺς τόπους γιὰ τὴν παράθεσι συνδέσμου πρὸς τὴν ἀρχικὴ δημοσίευσι στὴν Συμβολή.


᾿Επίσης ἀναδημοσιεύτηκε·
http://www.ouranies-skepseis.gr/documen ... D-21052015
— "᾿Εκκλησιολόγος" (ἑβδομαδιαία ἔντυπη ἔκδοσις), Πάτραι, 2/5/2015.

Στὴν ἱστοσελίδα τῆς ῾Ενωμένης ῾Ρωμιοσύνης ὅμως δὲν ἔχει δημοσιευθῆ ἀκόμη, μέχρι στιγμῆς.

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 04 Μάιος 2015, 22:36:17
από Dionysios
Dionysios έγραψε:Διευκρινίσεις περὶ τοῦ τυπικοῦ τῆς ἑορτῆς τῆς ᾿Αναλήψεως κατὰ τὴν 21/5/2015

Θερμὲς εὐχαριστίες στὸ ἱστολόγιο ᾿Αναστάσιος γιὰ τὴν πλήρη ἀναδημοσίευσι (http://anastasiosk.blogspot.gr/2015/04/2152015.html) καὶ σὲ ἀρκετοὺς ἀκόμη διαδικτυακοὺς τόπους γιὰ τὴν παράθεσι συνδέσμου πρὸς τὴν ἀρχικὴ δημοσίευσι στὴν Συμβολή.

᾿Επίσης ἀναδημοσιεύτηκε·
http://www.ouranies-skepseis.gr/documen ... D-21052015
— "᾿Εκκλησιολόγος" (ἑβδομαδιαία ἔντυπη ἔκδοσις), Πάτραι, 2/5/2015.

Στὴν ἱστοσελίδα τῆς ῾Ενωμένης ῾Ρωμιοσύνης ὅμως δὲν ἔχει δημοσιευθῆ ἀκόμη, μέχρι στιγμῆς.

᾿Αναδημοσίευσις καὶ στὸ http://analogion.com/forum/showthread.p ... post203769

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 06 Μάιος 2015, 21:40:51
από Dionysios
Dionysios έγραψε:Διευκρινίσεις περὶ τοῦ τυπικοῦ τῆς ἑορτῆς τῆς ᾿Αναλήψεως κατὰ τὴν 21/5/2015

Θερμὲς εὐχαριστίες στὸ ἱστολόγιο ᾿Αναστάσιος γιὰ τὴν πλήρη ἀναδημοσίευσι (http://anastasiosk.blogspot.gr/2015/04/2152015.html) καὶ σὲ ἀρκετοὺς ἀκόμη διαδικτυακοὺς τόπους γιὰ τὴν παράθεσι συνδέσμου πρὸς τὴν ἀρχικὴ δημοσίευσι στὴν Συμβολή.

᾿Επίσης ἀναδημοσιεύτηκε·
http://www.ouranies-skepseis.gr/documen ... D-21052015
— "᾿Εκκλησιολόγος" (ἑβδομαδιαία ἔντυπη ἔκδοσις), Πάτραι, 2/5/2015.
᾿Αναδημοσίευσις καὶ στὸ http://analogion.com/forum/showthread.p ... post203769


Dionysios έγραψε:Στὴν ἱστοσελίδα τῆς ῾Ενωμένης ῾Ρωμιοσύνης ὅμως δὲν ἔχει δημοσιευθῆ ἀκόμη, μέχρι στιγμῆς.

Τελικῶς ἀνεδημοσιεύθη καὶ στὴν ἱστοσελίδα τῆς ῾Ενωμένης ῾Ρωμιοσύνης. http://www.enromiosini.gr/orthodoxi-lat ... %B9%CF%83/

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 21 Μάιος 2017, 12:52:31
από Dionysios

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 01 Σεπ 2017, 19:50:23
από Dionysios
᾿Απορίες γιὰ τὸν μῆνα Αὔγουστο
ἀναφέρεται στὶς δεσποτοθεομητορικὲς ἑορτὲς τοῦ μηνὀς αὐγούστου.

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 09 Οκτ 2017, 23:23:31
από Dionysios
Μεταθέσεις καὶ παραλείψεις ἀκολουθιῶν
«Στῦλος ᾿Ορθοδοξίας», φ. ἀπριλίου, ἀρ. 188, 13/5/2017

῾Η βάσις τοῦ σύγχρονου τυπικοῦ
«Στῦλος ᾿Ορθοδοξίας», φύλλο μαΐου, ἀρ. 189, 10/6/2017

Τὸ πρῶτο ἀντίφωνο τῆς θ. Λειτουργίας
«Στῦλος ᾿Ορθοδοξίας», φύλλο ἰουνίου, ἀρ. 190, 8/7/2017

Re: Διάφορα θέματα τυπικοῦ

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 11 Οκτ 2017, 14:57:19
από MTheodorakis
Ἄν ἡ λατρεία μας ἀπαλλασσόταν ἀπὸ τὶς βασιλικὲς-κοσμικὲς ἐπευφημίες («Εἰς πολλὰ ἔτη...» κ.λπ.), θὰ ἀναγνωριζόταν εὐκολότερα ὡς τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ, ἔχοντας ἡλικία νὰ λέγει «ὃ δὲ ποιῶ, καὶ ποιήσω, ἵνα ἐκκόψω τὴν ἀφορμὴν τῶν θελόντων ἀφορμήν» (Β' Κρ. ια', 12). Ὁ Κύριος λέγει «Ἡ βασιλεία ἡ ἐμὴ οὐκ ἔστιν ἐκ τοῦ κόσμου τούτου» (Ἰω. ιη’ 36). «πῶς δύνασθε ὑμεῖς πιστεῦσαι, δόξαν παρὰ ἀλλήλων λαμβάνοντες, καὶ τὴν δόξαν τὴν παρὰ τοῦ μόνου Θεοῦ οὐ ζητεῖτε;» (Ἰω. ε’ 41)· ὁ δὲ Παῦλος «Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, δι' οὗ ἐμοὶ κόσμος ἐσταύρωται κἀγὼ τῷ κόσμῳ» (Γλ. στ’ 14). «Τοὺς οὖν ἑαυτοὺς κοσμοῦντας ἐπισκόπους, ἢ κληρικούς, δι᾿ ἐσθήτων λαμπρῶν καὶ περιφανῶν, τούτους διορθοῦσθαι χρή· εἰ δ᾿ ἐπιμένοιεν, ἐπιτιμίῳ παραδίδοσθαι· ὡσαύτως καὶ τοὺς τὰ μύρα χριομένους» (κανόνας ιστ’ ζ’ οἰκουμενικῆς συνόδου).

Ἡ «ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ» λατρεία δὲν γνωρίζει τὸ τυπικὸ ὡς παράγοντα ἄγχους, ψυχαναγκασμοῦ καὶ ὑποδούλωσης. «Ἐξομολογήσομαί σοι, Κύριε, ἐν ὅλῃ καρδίᾳ μου, διηγήσομαι πάντα τὰ θαυμάσιά σου» (ψ. θ’, 2). Τὸ τυπικὸ δὲν εἶναι δόγμα, οὔ τε ἰδιοῤῥυθμία «ὡς δόξει τῷ προεστῶτι»· εἶναι εὐλάβεια καὶ σεβασμὸς στὴν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι ἔνθεο πρόγραμμα καὶ ἔνθεη σταθερότητα. Δὲν μᾶς τιμᾶ ἡ ἀντίδραση στὴν ψαλμωδία τῶν κανόνων.